صنعت-کاران-باید-به-مسائل-اجتماعی-و-زیست-محیطی-توجه-کنند

معین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست می‌گوید که اگر سکتور خصوصی و صنعت کاران در جریان تولید شان مسائل اجتماعی و زیست محیطی را در نظر نگیرند، مشکلات بزرگی در برابر آب و هوا ایجاد خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: عزت الله صدیقی، معین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست امروز( پنج‌شنبه، 28 قوس) در دومین نشست سراسری تاجران ملی گفت: «تجارب نشان می دهد که کشورهای پسا جنگ مانند افغانستان با مشکلات جدی آلودگی آب و هوا مواجه است و هوای کابل هم در حال حاضر نگران کننده است».

آقای صدیقی افزود؛ افغانستان به صنعت و استخراج معادن که از نیازمندی‌های عصر کنونی است ضرورت دارد، اما چگونگی استخراج و تولید مهم است و باید در جریان صنعت و استخراج، محیط زیست آسیب نبیند.

معین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست تاکید کرد که سه ستون از جمله مردم، اقتصاد و حفظ محیط زیست باید در انکشاف پایدار اقتصادی در نظر گرفته شود و در غیر آن هم مردم و هم محیط زیست سالم آسیب‌های جدی خواهند دید.

آقای صدیقی از صنعت کاران و سرمایه گذاران خواست که پس از این در قدم نخست باید تمامی شرکت‌های تولیدی و تجارتی، جواز محیط زیست را دریافت کرده و در حفظ محیط زیست سالم متحد شوند.او تاکید کرد: «از سرمایه گذاران ملی می خواهیم که در بخش محیط زیست و باز تولید ذباله‌ها سرمایه گذاری کنند».

به گفته معین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست، افغانستان در حال حاضر 15 کنوانیسیون جهانی را در پیوند به حفظ محیط زیست به امضا رسانده است و جهان تا چند سال دیگر نمی‌گذارد که افغانستان برای سوخت و انرژی از ذغال سنگ استفاده کند.

این درحالی است که دومین نشست سراسری تاجران ملی از سوی 152 شرکت به منظور امضا قرارداد استفاده از تولیدات شرکت‌های شامل این قرار داد و ایجاد صندوق زکات در کابل برگزار شد و نخستین نشست آن در سال گذشته میان 114 شرکت داخلی برگذار شده بود.

 

صنعت کاران باید به مسائل اجتماعی و زیست محیطی توجه کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد