طالبان-نظام-اقتصادی-کشور-را-اسلامی-می‌کنیم

امارت اسلامی طالبان با افتتاح «مرکز تحقیقاتی بانکداری اسلامی ‌و مسائل معاصر» اعلام کرد که نظام اقتصادی افغانستان به اساس رهنمودهای دین اسلام بنیانگذاری می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان می‌گوید که «مرکز تحقیقاتی بانکداری اسلامی ‌و مسائل معاصر» روز گذشته با حضور مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست الوزرا، شیخ فریدالدین محمود رئیس آکادمی علوم، نجیب الله امیری رئیس اتحادیه بانک‌ها، شاکر جلالی رئیس بانک ملی افغان و دکتور یوسف سلیم مسئول بانکداری اسلامی د افغانستان بانک افتتاح شده است.

مفتی ابو سعید که به عنوان مسئول این مرکز معرفی شده، در مراسم افتتاحیه گفت: «تلاش می‌نمائیم سیستم خوب بانکداری اسلامی را روی کار کنیم تا به حوائج نظام و‌ دولت اسلامی رسیدگی بتواند. این سفر دشواری‌ است، اما سعی می‌کنیم موفقانه طی نمائیم.»

شیخ فریدالدین محمود، رئیس آکادمی علوم افغانستان گفت: با تلاش‌های این مرکز، به نظام سودی بانک‌ها نقطه پایان گذاشته می‌شود. 

وی همچنان افزود که به عنوان بدیل آن؛ نظام اقتصادی افغانستان به اساس رهنمودهای دین اسلام بنیانگذاری می‌شود.

ملا عبدالسلام حنفی، معاون رئیس الوزرای طالبان در این مراسم گفت که این مرکز براساس تصمیم کابینه طالبان و با هدف از بین بردن نظام سودی در سیستم بانکی کشور (ربا) و برای آوردن یک نظام اقتصادی اسلامی ایجاد گردیده است.

آقای حنفی افزود که علمای کشور وظیفه دارند تا اقتصاد افغانستان را از امور غیراسلامی پاکسازی کنند.

این درحالی است که از زمان کسب قدرت توسط طالبان، ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان بلوکه شده و سامانه بانکی در معرض سقوط قرار دارد.

طالبان: نظام اقتصادی کشور را اسلامی می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد