طرح-آب-رسانی-دو-ناحیه-شهر-کابل-کلید-خورد

عملی شدن طرح شبکه آبرسانی نواحی ۱۲ و ۲۲شهر کابل می تواند برای ۵۳۵ هزار نفر آب آشامیدنی تهیه نماید و به گونۀ مستقیم و غیر مستقیم برای ۲۰۰۰ نفر زمینه اشتغال فراهم می نماید.

به گزارش افغان نیوز: جلسه شورای عالی اقتصادی پیرامون طرح احداث شبکه آبرسانی نواحی ۱۲ و ۲۲ شهر کابل از طریق مشارکت عامه و خصوصی که از سوی ریاست عمومی شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان بحث کرد.

انجنیر محمدخان معاون اول ریاست اجرائیه با ارزنده خواندن طرح شبکه آبرسانی برای نواحی مختلف کابل، گفت که باید دلایل انتخاب اماکن ترجیحی برای آبرسانی مشخص گردد و نیز نسبت به سایر نقاط اقدامات اساسی روی دست گرفته شود.

سید سعادت منصور نادری وزیر امور شهرسازی، طرح شبکه آّبرسانی برای نواحی کابل ارزنده خواند و بر تطبیق به موقع آن تأکید کرد.

محمدسرور دانش معاون دوم رئیس جمهور در این خصوص صحبت کرد و گفت که اکثر مناطق کابل، از کاهش آب آشامیدنی شکایت دارند و باید نهادهای سکتور آب در این زمینه هماهنگ باشند تا همه شهروندان به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کنند.

عبیدالله رامین عضو ولسی جرگه در این مورد گفت: با آنکه منابع آب فراوان داریم، اما به معضل کمبود آب دچار هستیم که ضرورت به تدابیر جدی دراین زمینه سنجیده شود.

همچنان، عبدالبصیر انور وزیر عدلیه، شیرباز کمین‌زاده رئیس اتحادیۀ صنعتکاران، الهام هوتکی و سایر اشتراک کننده گان، نظریات و پیشنهادات شانرا دراین خصوص ارائه ساختند.

رئیس جمهور غنی، از طرح احداث شبکه آّبرسانی نواحی ۱۲ و ۲۲ شهر کابل استقبال کرده افزود که نیاز به بحث مشترک در چارچوب شورای آب و زمین می باشد و باید معلومات جمع آوری و تصامیم لازم اتخاذ گردد.

رئیس جمهورمحمداشرف غنی بیان داشت که معلومات تخنیکی باید جمع آوری شود و واضح شود که در بخش آّب بررسی های اقتصادی انجام شود و نیز تفکیک میان آب های زیرزمینی و قابل تجدید صورت گیرد.

وی اظهارداشت که باید زمینۀ رقابت آزاد شرکت ها دراین بخش و بحث های دوامدار فراهم گردد و میکانیزم های واضح برای معیار های تصمیم گیری در این بخش مشخص شود.

 

 

طرح آب رسانی دو ناحیه شهر کابل کلید خورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد