طرح-اعمار-دو-بند-آب-در-بدل-معادن-ترتیب-می‌شود

کمیسیون اقتصادی ا‌.ا دستور ترتیب طرح اعمار بند سلطان ابراهیم ولایت سرپل و بند آغاجان ولسوالی چینارتو ولایت ارزگان را در بدل معادن به کمیته‌ای مشترک از چند وزارت‌خانه، داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این دستور امروز (شنبه، ۷ اسد) در نشست نوبتی کمیسیون اقتصای صادر شده است.

طبق خبرنامه‌، در این نشست نوبتی کمیسیون اقتصادی به کمیته‌ای مشترک متشکل از نمایندگان وزارت‌های مالیه، معادن و پترولیم، صنعت و تجارت و شرکت انکشاف ملی به ریاست وزارت انرژی و آب وظیفه سپرده شد، تا به اساس حکم ملا هبت‌الله، رهبر ا‌.ا جهت اعمار بند سلطان ابراهیم ولایت سرپل و بند آغاجان ولسوالی چینارتو ولایت ارزگان در بدل معادن طرح عملی را ترتیب و به منظور تصمیم‌گیری نهایی به جلسه آینده کمیسیون اقتصادی ارائه کند.

در خبرنامه آمده است که قرارداد اعمار بندهای سلطان ابراهیم و آغا جان با شرکت انکشاف ملی صورت گرفته که در آینده نزدیک کار آن آغاز خواهد شد.

بر اساس خبرنامه، در این نشست پس از بحث همه جانبه فیصله شده که در بنادر فراه، هرات و نیمروز ترانشیپ مسدود و مواد نفتی فقط از طریق ترانزیت به افغانستان وارد خواهد شد.

طبق فیصله کمیسیون اقتصادی، تانکرهای ترانسپورتی افغانستان می‌تواند ترانزیت مواد نفتی را به افغانستان انجام دهند. در خبرنامه آمده که در ختم نشست از سوی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه و وزارت عدلیه طرح ترتیب شده به هدف افزایش عواید و مدیریت سالم منظور گردید که در این طرح جهت احیایی منابع عایداتی موجود وزارت عدلیه، پالیسی ترتیب شده است.

 

 

طرح اعمار دو بند آب در بدل معادن ترتیب می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد