طرح-بخش-دوم-قطعه-چهارم-خط-آهن-هرات-خواف-منظور-شد

اداره خط آهن ا.ا می‌گوید که ‏معاونیت اقتصادی ریاست‌لوزرا طرح قسمت دوم قطعه چهارم خواف - هرات را تصویب کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ‏ادار خط آهن ا.ا امروز (چهارشنبه، ۲ حوت) در ایکس خود نوشته است که معاونیت اقتصادی پیش‌نهاد آغاز تامین مالی و تدارکات بخش دوم قطعه چهارم خط آهن خواف - هرات را تصویب کرد.

بر اساس خبرنامه این اداره، رهبری اداره خط آهن افغانستان از تصمیم کمیته تخنیکی کمک‌های اقتصادی استقبال کرده و اطمینان می‌دهد که با تکمیل و استفاده از این پروژه بزرگ زیربنایی، سطح خدمات و عواید اداره خط آهن افزایش می‌یابد.

این اداره می‌گوید که با تطبیق این پروژه، سکتور تجارتی گسترش خواهد یافت و نقش بسیار مهمی در ایجاد فرصت های شغلی خواهد داشت.

‏بر اساس اعلامیه، این اداره گفته است که پس از  تحقیق و ارزیابی‌ها تصمیم گرفته است که در سال 1403، تدارکات این پروژه را آغاز می‌کند.

این اداره گفته است که کمیته فنی معاونیت اقتصادی در خصوص طرح تهیه‌شده از سوی اداره خط آهن افغانستان  درمورد پروژه مذکور نیز بحث و گفتگو کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات این اداره، بخش دوم قطعه چهارم خط آهن خواف – هرات در مجموع ۴۷ کیلومتر طول دارد که از رباط – پریان شروع و تا میدان هوایی هرات ادامه دارد.

این اداره از اهمیت اقتصادی این پروژه می‌گوید: «اینکه این پروژه میدان هوایی هرات و شهرک صنعتی را به هم وصل می کند، از نظر افزایش ارتباط منطقه‌ای و درآمد ملی از ارزش اجتماعی و اقتصادی بسیار مهمی برخوردار است و در حال حاضر کار تخنیکی و طراحی تکمیل شده است».

طرح بخش دوم قطعه چهارم خط آهن هرات - خواف منظور شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد