طرح-ماستر-پلان-شهر-پل-علم-ولایت-لوگر-تصویب-شد

جلسۀ شورای عالی توسعه شهری به ریاست رییس جمهور غنی، طرح ماستر پلان شهر پل علم مرکز ولایت لوگر را مورد تصویب قرار داد.

به گزارش افغان نیوز: روشان ولسمل، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن گفت که پروژه های متذکره به گونه یکسان در تمام ولایات کشور تطبیق می گردد و کارهای بازسازی مسجد جامع پل خشتی، مسجد جامع هرات، مسجد جامع خرقه مبارک کندهار و خرقۀ مبارک در بدخشان جریان دارد و به زودی به پایه اکمال خواهند رسید.

رئیس جمهور در این خصوص گفت که نقطۀ اساسی در تطبیق است که نیازمند وضاحت چند موضوع از جمله مشخص شدن ادارۀ توزیع کنندۀ زمین است و این موضوع توسط قانون شاروالی ها که عنقریب توشیح خواهد شد، حل می گردد.

وی همچنان گفت که موضوع مصرف مقدار پول برای تطبیق ماستر پلان متذکره نیز مورد سنجش قرار گیرد و پول در این بخش دورانی باشد که نتیجه مفاد آن مشاهده گردد و حدود زمین های شخصی نیز معیین شود.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که وزارت فواید عامه باید برای زون بندی یک طرح واضح را مطرح کند تا در آینده مانع توزیع ترانزیت نگردد  و همچنان ساختمان های دولتی باید به گونۀ احیا شود که سبک معماری قدیم در آن حفظ گردد.

در اخیر جلسه، طرح کاهش قیمت تعرفه آپارتمان های شهرک شیخ خلیفه از سوی همایون فیض معین پالیسی و تصدی های وزارت شهرسازی و مسکن به جلسه ارائه شد.

طرح ماستر پلان شهر پل علم ولایت لوگر تصویب شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد