طرح-مدیریت-ذخیره-سازی-آب‌های-کابل-تصویب-شد

در نشستی که عصر دیروز به ریاست محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان برگزار شده بود، طرح مدیریت ذخیره سازی آب‌های کابل مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش افغان نیوز: در این نشست، عبدالرحمن عطاش، رئیس عمومی اجراییوی شرکت انکشاف ملی، در خصوص طرح مدیریت آب های کابل، گفت که این طرح شامل پنج زون در کوه های چهار اطراف شهر کابل می باشد.

وی افزود که با ایجاد بندهای کوچک آب و وصل‌نمودن آن‌ها از طریق شبکه و ریختن آن به دریای کابل، زمینه برای بهترشدن ایکوسیستم شهری، زراعتی شدن زمین های بیشتر، سبزشدن چهاراطراف شهرکابل باغرس نهال و کاریابی برای مردم محل، فراهم خواهد شد.

رئیس عمومی اجراییوی شرکت انکشاف ملی افزود که ساحات سروی شده در پنج زون (دامنه کوه های چهار اطراف شهر کابل) زمین دولتی می باشد، در آن ساحات کسی ادعای مالکیت نکرده است و ساحات انتخاب‌شده برای تطبیق طرح متذکره، از امنیت خوب بهره مند می باشد.

در این نشست، پریزینتیشن تطبیق طرح مدیریت ذخیره سازی آب‌های کابل، توسط یکی از مسئولان شرکت انکشاف ملی ارائه گردید.

رییس جمهور غنی از این طرح استقبال کرده، گفت که مدیریت و مراقبت واضح این پروژه ضروری است و ساحاتی که این طرح در آن تطبیق می شود، باید مردم در آن حس مالکیت داشته باشند.

وی تاکید کرد که مردم هرناحیه شهر کابل به پارک تفریحی ضرورت دارند و کمبود پارک های تفریحی در این شهر محسوس است. بنابراین، به میدان های ورزشی برای جوانان نیاز می باشد و باید زمینه برای ایجاد آن فراهم گردد.

آقای غنی گفت که زنان در شهر کابل جای برای تفریح ندارند و در این پارک ها، موقعیت های برای آنان درنظر گرفته شود. در هر ولسوالی کابل باید مانند بالا باغ، پارک های تفریحی ایجاد گردد و زمینه ها برای تمویل آن فراهم گردد و همچنان نوع پروژه ها باید تغییر یابند تا بسترها برای کاریابی بیشتر شود.

طرح مدیریت ذخیره سازی آب‌های کابل تصویب شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد