طرح-پروژه-میگاوات-انرژی-برق-آفتابی-قندهار-تایید-شد

شورای عالی اقتصاد به رهبری محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور طرح پروژۀ ۳۰ میگاوات انرژی برق آفتابی ولایت قندهار را تایید کردند..

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ به نشر رسیده ، آمده است: نشست شورای عالی اقتصاد روز گذشته در ارگ برگزار گردید و روی پروژه های برق آفتابی قندهار، سرمایه‌گذاری شرکت بیات‌پاور، قرارداد بند کجکی دوم و طرح پیش‌نهادی پارک‌های صنعتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست اولین بستۀ پروژه‌های انرژی قابل تجدید برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۱۰۰ میگاوات برق به اعلام گذاشته شده که سرانجام از میان هفت شرکت داوطلب برای سرمایه‌گذاری، دو شرکت جی‌وی و 77 واجد شرایط شناخته شده‌اند.

این بستۀ پروژه‌ها شامل 30 پروژه در 20 ولایت کشور و تولید انرژی برق به ظرفیت 65 میگاوات از سولر، 14 میگاوات از باد، 13٫5 میگاوات از بایومس یا زباله‌ها شهری و 7٫5 میگاوات از دست‌گاه‌های انرژی برق آبی کوچک می‌باشد.

محمد همایون قومی، مشاور ارشد رییس جمهور در امور زیربنا در این نشست خواهان تصویب طرح برق آفتابی ولایت قندهار شده‌است.

هم‌چنان اکلیل حکیمی، وزیر مالیه گفته‌است که 15 ویا هم 30 میگاوات برق آفتابی می‌تواند نیاز انرژی ولایت قندهار را برطرف نماید.

بر اساس خبرنامه  ارگ، در نهایت طرح سرمایه‌گذاری برای تولید برق آفتابی ولایت قندهار از سوی شورای اقتصادی در طرح تایید شده و خاطرنشان گردیده که هر پنج سال باید در خصوص قرارداد آن، تجدید نظر صورت گیرد.

رییس جمهور غنی در این نشست گفته‌است که حکومت در خصوص سرمایه‌گذاری، به ویژه در بخش گاز و برق اراده دارد و به نتیجۀ کار باورمند است.

طرح پروژه 30 میگاوات انرژی برق آفتابی قندهار تایید شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد