طرز-العمل-جدید-شورای-امنیت-برای-خبرنگاران-قابل-قبول-نیست

شورای ژورنالیستان افغانستان میگوید که طرزالعمل جدید مصئونیت خبرنگاران که از سوی شورای امنیت ملی تدوین شده قابل قبول اصحاب رسانه نیست.

به گزارش افغان خبر: این کمیسیون اعلام می‌کند که در طرزالعمل که از سوی شورای امنیت تدوین یافته خبرنگاران حضور نداشته و آنها با این کار شان خبرنگاران را وادار به سانسور واقعیات می‌کند.

حفیظ الله بارکزی رئیس شورای ژورنالیستان افغانستان در نشست خبری امروز گفت کسانی در تدوین این طرزالعمل از ادرس خبرنگاران معرفی شده، افرادی هستند که همسو با نهاد شواری امنیت می‌باشند.

اقای بارکزی میگوید قانون دسترسی به اطلاعات نیز مشکل دارد و باید روی این دو موضوع اصلاحات از سوی افراد متخصص در عرصه رسانه ها به میان آید.

در همین حال ممتاز حیدری معاون کمیته مالی ژورنالیستان؛ ریاست جمهوری را متهم به نفاق پراگنی بین خبرنگاران می‌کند.

اقای حیدری می‌گوید ریاست جمهوری می‌خواهد که یک نهاد موازی با کمیته مالی ژورنالیستان ایجاد کند که این خود باعث پراکندگی خبرنگاران از هم میشوند.

آنها از ریاست جمهوری خواستار کمک به خبرنگاران شدند و گفتند که دیگر نیاز به ایجاد صندوق مالی نمی باشد.

در قطع نامه که از سوی این نهادها منتشر شد امده است که کمیته مشترک هماهنگی مطابق ماده 35 قانون اساسی ساخته نشده بنا دوباره تجدید نظر شود.

در این قطع نامه کمیته مصئونیت خبرنگاران تاکید شده و امده است که موجودیت 11 تن از افراد حکومتی در چنین کمیته یی باعث سانسور میشود.

در اخیر نوشته است که مالکین رسانه ها نباید در امور کاری خبرنگاران مداخله کنند و هم چنین در این قطع نامه تاکید شده که فدراسیون هیچ وقت بر اساس قانون نمایندگی از ژورنالیستان کرده نمیتواند.

این در حالیست که در روزهای پسین حمله به جنت گل خبرنگار رادیو فیروز کوه در غور توسط عساکر امنیتی اعمال شده است.

 

 

طرز العمل جدید شورای امنیت برای خبرنگاران قابل قبول نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد