شورای-امنیت-ملی-تخطی-های-پاکستان-را-در-نقاط-مرزی-ارزیابی-کرد

شورای امنیت ملی با بررسی تخطی های نظامیان پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند، هر نوع تخطی را در این مناطق بر خلاف حقوق و موازین بین المللی خوانده و آنرا سبب نگرانی دانست.

به گزارش افغان خبر: جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، عصر روزسه شنبه (2قوس) در ارگ دایر شد.

شورای امنیت ملی حملۀ وحشیانه دیروز در مسجد باقرالعلوم را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد و ضمن اتحاف دعا بر روح شهدای حادثه مذکور، مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده های شهداء ابراز کرد و از بارگاه ایزد منان برای مجروحین صحتمندی کامل استدعا نمود.

شورای امنیت ملی ضمن ابراز تأثر عمیق بخاطر این حادثۀ المناک، این عمل نابخشودنی را کار دشمنان مردم افغانستان، جنایت علیه بشریت و تلاش برای نفاق افگنی دانست. 

در این جلسه وزرای سکتور دفاعی و امنیتی در مورد وضعیت امنیتی کشور بویژه ولایات هلمند، ننگرهار، ارزگان، فراه، کندهار، غور، فاریاب، بادغیس و کندز گزارش ارائه نمودند.

شورای امنیت ملی ضمن قدردانی از شجاعت و فداکاری نیروهای دفاعی و امنیتی، تهدیدات امنیتی را در سطح کشور به صورت همه جانبه بررسی نمود و به منظور نابودی دشمنان و جلوگیری از گسترش تهدیدات، به ارگانهای ذیربط هدایات لازم صادر کرد.

در ادامه، شورای امنیت ملی با بررسی تخطی های نظامیان پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند، هر نوع تخطی را در این مناطق بر خلاف حقوق و موازین بین المللی خوانده و آنرا سبب نگرانی دانسته، و هدایت لازم را به ارگان های ذیربط صادر نمود.

در اخیر جلسه، گزارش پلان اصلاحی پولیس محلی مورد ارزیابی همه جانبه قرار گرفت و با تمجید از پیشرفت های قابل ملاحظه در روند ایجاد اصلاحات پولیس محلی، به وزارت امور داخله هدایت داده شد تا مطابق طرزالعمل از قبل تصویب شده، روند اصلاحات پولیس محلی را در اسرع وقت نهایی سازد.

این درحالیست که چندی پیش درگیری در نقطه مرزی در اسپین بولدک میان نیروهای نظامی دو کشور 7 تن از سربازان مرزی افغانسان را قربانی گرفت.

هرچند مقام های پولیس کشور اعلام کرد که به طرف پاکستان نیز ضربات سنگینی وارد شده است.

شورای امنیت ملی تخطی های پاکستان را در نقاط مرزی ارزیابی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد