طی-یک-سال-گذشته-۸۹-پروژه-انکشافی-در-کشور-عملی-شده-است

مسوولان شرکت انکشاف ملی می‌گویند که در جریان یک سال گذشته، ۸۹ پروژه انکشافی از سوی این شرکت در کشور عملی شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالولی عادل، معاون مالی و اداری شرکت انکشاف ملی امروز (سه‌‌شنبه، ۱۰ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که کار فاز اول کانال قوش‌تیپه، ۸۵ درصد و کار بندکمال خان، ۹۴ درصد تکمیل شده است. 

عادل افزود که این شرکت در نظر دارد تا یک‌جا با اداره‌های دیگر در سال جاری روی ۲۱ پروژه از جمله کانال قوش‌تیپه و بند کمال خان کار کند. 

او بیان داشت که این پروژه‌ها که قرار است در سال جاری عملی شود، در بخش‌های گوناگون کشور قرار دارد.

افزود که از میان این پروژه‌ها کار شماری از آن‌ها در سال گذشته آغاز شده و برخی پروژه‌ها دیگر آن تازه آغاز می‌شود. 

ریاض الدین شریفی، معاون انسجام امور تولید و تجارت شرکت انکشاف ملی در این نشست گفت که ۸۹ پروژه انکشافی در جریان یک سال گذشته از سوی این شرکت در سراسر کشور عملی شده‌ است. 

شریفی افزود که این پروژه‌ها شامل ساخت مسجدها، مکان‌های فاتحه‌خوانی، شفاخانه‌های کرونا، جمنازیوم‌های ورزشی‌، خوابگاه‌ برای دانشگاه‌ها، کمپیوتر لب برای مکاتب و پروژه کانال نمک‌آب تخار می‌شود. 

او درباره کندن کاری فاز اول کانال قوش‌تیپه گفت که در حال حاضر کندن کاری و حفاری فاز اول کانال قوش‌تیپه، ۸۵ درصد پیشرفته و کار ساخت سربند و دو پل در مسیر این کانال در ساحه‌ سرک حیرتان - مزارشریف جریان دارد. 

معاون انسجام امور تولید و تجارت شرکت انکشاف ملی می‌گوید که در حال حاضر کار حفاری کانال بند کمال خان از سوی این شرکت جریان دارد و ۹۴ درصد کار آن‌ تکمیل شده است. 

شریفی در این نشست خبری گفت در کانال قوش‌تیپه نزدیک به ۶ هزار شهروند کشور بطور مستقیم و بیش‌از هزار نفر دیگر بطور غیر مستقیم مصروف کار در این کانال اند. 

‏مسوولان شرکت انکشاف ملی می‌گویند که این شرکت در سطح کشور هزارو ۱۳۱ پروژه دارد که تاکنون کار ۴۱۸ پروژه آن تکمیل و ۶۴۸ پروژه دیگر به دلیل نبود بودیجه متوقف مانده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

طی یک سال گذشته ۸۹ پروژه انکشافی در کشور عملی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد