طی-یک-سال-۱۵۰-شرکت-خصوصی-در-کشور-سرمایه‌گذاری-کرده‌اند

وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که در حال حاضر ۱۵۰ شرکت‌های خصوصی داخلی در بخش‌های مختلف در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت روز گذشته (چهارشنبه، ۴ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که به هدف رشد صنعت در کشور در یک سال گذشته ۵۰ کارخانه تاسیس و ۸۰ درصد کارخانه‌های غیر فعال نیز پس‌از تسلط امارت اسلامی در افغانستان دوباره فعال شده‌اند. 

عزیزی افزود که حکومت سرپرست در تلاش است تا صنعت را در کشور گسترش دهد و در حال حاضر ۱۵۰ شرکت‌های داخلی در بخش‌های مختلف به ارزش ۱۵۰ میلیون دالر در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

او بیان داشت که بانک‌های کشور با هیچ نوع محدویتی در زمینه برداشت و انتقال پول مواجه نیست و بانک‌های افغانستان در فهرست سفید جهان قرار دارد. 

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این نشست می‌گوید که در یک سال گذشته توانسته است بیشتر از ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی را تشویق برای سرمایه‌گذاری در افغانستان نماید و تسهیلات لازم را برای آنان نیز انجام داده است. 

عزیزی در قسمت توزیع جواز به تاجران گفت که این وزارت بیش‌از ۳ هزارو ۶۲۷ جواز به تاجران و سرمایه‌گذاران توزیع نموده که هزار جواز نامه مربوط به زنان تجارت پیشه می‌شود. 

مسوولان وزارت صنعت وتجارت می‌گویند که در سال گذشته صادرات افغانستان نزدیک به دومیلیارد دالر و میزان واردات کشور به شش میلیارد دالر رسیده و این وزارت در تلاش است تا در سال‌های آینده واردات کشور را کمتر و صادرات را افزایش دهند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

طی یک سال ۱۵۰ شرکت خصوصی در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد