عاید-شرکت-هوایی-آریانا-به-چهار-ونیم-ملیون-دالر-میرسد

مسئولان شرکت هوایی آریانا اتهام فساد در این شرکت را رد نموده، بیان کردند که این شرکت در سال جاری ۴.۵میلیون دالر درامد خالص داشته است.

به گزارش افغان خبر؛ عبدالعلی فروغ رئیس تجارتی شرکت هوایی آریانان امروز (یک شنبه 19 جدی) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ آریانا یک شرکت دولتی است اما هیچ گونه بودجه برای این شرکت سالانه در نظر گرفته نمیشود.

آقای فروغ گفت؛ آریانا از 60 سال به این سو در افغانستان فعالیت میکند اما در سال جاری از هر نظر در بهترین وضعیت قرار دارد. او افزود؛ عاید خالص شرکت هوایی آریانا در سال جاری 4.5 میلیون دالر بوده است.

به گفته‌ی معاون تجارتی شرکت هوایی آریانا، این شرکت در سال جاری قادر به تعمیر سنگین (سی چک )هواپیما شده است که قبل از سال جاری هواپیماهای داخلی سی چک یا تعمیرات سنگین در کشورهای هند و ترکیه می‌شدند که این یک دست آورد خوب برای شرکت آریانا به حساب می‌آید.

هر "سی چک" یا تعمیر سنگین هواپیما از 700 هزار دالر تا 1.5 میلیون دالر هزینه دارد و پس از این هواپیماهای داخلی در از سوی انجنیران در داخل کشور تعمییر میشود.

هواپیماها چهار نوع چک میشود ( “D”, “B”, “A” و "C") که سی چک سنگین ترین چک به شمار میرود.

فروغ گفت؛ شرکت هوایی آریانا پروسه انتقال حجاج را در سال جاری به شکل موفقانه انجام داد که در این انتقالات دو هواپیما از شرکت آریانا فعالیت میکرد و یک هواپیما به شکل چارتر از شرکت دیگر پرواز داشت. او افزود؛ این شرکت تصمیم دارد که در سال آینده نیز انتقال حجاج را به دوش گیرد.

این مسئول آریانا بیان داشت؛ به اساس نیاز حکومت تصمیم دارد که در سال آینده چند هواپیمای جدید برای شرکت آریانا خریداری کند و با خرید این هواپیماها وضعیت این شرکت بهبود پیدا خواهد کرد.

شرکت هوایی آریانا یک شرکت نیمه دولتی است که از 60 سال به این سوی در افغانستان فعالیت میکند و در حال حاضر به اکثر ولایات کشور روزانه پرواز دارد اما در خارج کشور به چند کشور محدود پرواز دارد.

عاید شرکت هوایی آریانا به چهار ونیم ملیون دالر میرسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد