عبدالله-بر-استفادۀ-سالم-از-منابع-آبی-کشور-تاکید-کرد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید داشت که حکومت، سکتور خصوصی، جامعۀ مدنی و همۀ شهروندان کشور مسوولیت دارند تا از منابع آبی استفادۀ سالم و با رویه کنند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی روز سه شنبه(13، حمل) در کنفرانس ملی آب گفت که در سال‌های پسین گام‌های مهمی برای مدیریت منابع آبی برداشته شده است و در کنار حکومت، نهادهای حکومتی و همۀ شهروندان به ویژه علمای کرام نقش برجسته دارند تا در راستای جلوگیری از استفادۀ بی‌رویه آب گام‌های عملی بردارند و این موضوع را تلبیغ کنند.

آقای عبدالله گفت که در سال‌های گذشته برخورد بی‌رحمانه نسبت به منابع آبی کشور به ویژه کابل صورت گرفت که سبب شد در یک پلان شهری آب‌های ایستاده در اطراف کابل خشکانده شود. این کار سبب پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی گردید.

رییس اجراییه همچنان به مسؤولان وزارت‌های انرژی و آب، انکشاف دهات، مبارزه با حوادث و اداره ملی حفاظت از محیط زیست هدایت داد که در هم‌آهنگی لازم عمل کنند و نباید دیگر بهانه‌یی باقی بماند که چه کاری را چه کسی در کجا انجام دهد. راه حل‌های بنیادی با مشکل آب ضرورت است و نباید با اقدامات امروزی یک مشکل را حل کنیم و ده‌ها مشکلی دیگر به آینده بجا بگذاریم.

در این کنفرانس وزیر انرژی و آب ضمن تأکید بر مهم خواندن استفادۀ سالم از منابع آبی، گفت که این وزارت برنامه‌های جامع و همه‌شمولی را روی دست دارد تا برای حفاظت از منابع آبی، استفادۀ درست از منابع آبی و جلوگیری از ضایع شدن و آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمنی انجام دهد.

وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی نیز توسعۀ منابع آبی را از اهداف مهم حکومت تلقی کرد که با برنامه‌های اهداف انکشاف پایدار همسویی نزدیک دارد. وی اضافه کرد که توهم غنای آبی نباید سبب شود تا ما از مدیریت منابع آبی غافل گردیم. زیرا افغانستان تنها کشوری است که در سطح جهان 95 درصد منابع آبی‌اش در سکتور زراعت به مصرف می‌رسد.

قابل ذکر است که این پنجمین کنفرانس ملی آب بود که در کابل برگزار شد و ارایه فهم دقیق از اهمیت آب و مدیریت منابع آبی از اهداف اصلی این کنفرانس گفته می‌شود.

عبدالله بر استفادۀ سالم از منابع آبی کشور تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد