عبدالله-به-کمک-و-توزیع-زمین-برای-بی‌جاشده‌گان-تاکید-کرد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به نهادهای مربوط هدایت داد که برای تسریع روند مراحل توزیع زمین برای عودت‌کننده‌گان و بی‌جاشده‌گان اقدامات جدی ولازم صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان، روز گذشته طی یک جلسه که به ریاست عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی برگزار شده بود، گفت که لیست مهاجران در هرات ترتیب شده و شرایط ثبت نام آنها به خاطر گرفتن زمین و مسکن لازم به شناسنامه و بایومتریک شدن است.

رییس اجراییه به نهادهای مربوط هدایت داد که برای تسریع روند مراحل توزیع زمین برای عودت‌کننده‌گان و بی‌جاشده‌گان اقدامات جدی ولازم صورت گیرد.

مطابق گزارش وزارت امو مهاجرین و عودت‌کننده‌گان، مسؤولیت کمک به 42 هزار خانواده را نهادهای بین‌المللی و 12 هزار دیگر را حکومت افغانستان به عهده دارد که برای 26149 خانواده با کمبود بودجه مواجه هستند.

پس از بررسی گزارش، مسؤولان وزارت مالیه تعهد سپردند که در جریان زمستان و پس از تصویب بودجه سال جدید مالی، بودجه این بخش را فراهم می‌کند.

آقای عبدالله همچنان از کمک‌های انجام شده از سوی نهادهای بین‌المللی و ادامۀ این کمک‌های سپاس‌گزاری کرد.

نماینده یونما در افغانستان گفت: هرچند چند روز قبل موتر حامل کارمندان این اداره در کابل هدف قرار گرفت؛ اما متعهد به ادامۀ کمک‌های خود در این بخش هستیم.

در پایان طرح احداث دهکده‌های سبز/صلح برای عودت‌کنندگان و بی‌جاشده‌گان نیز مورد بحث قرار گرفت. اعضای جلسه پیشنهاد کردند که برای عملی شدن این طرح تیم تخنیکی روی یک طرزالعملی کار کنند.

عبدالله به کمک و توزیع زمین برای بی‌جاشده‌گان تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد