عربستان-میلیون-دالر-کمک-کرد

عربستان سعودی در ادامه‌ی حمایت‌هایش از مردم افغانستان، مبلغ ۳۰ میلیون دالر دیگر را برای حمایت از صندوق امانتی بشردوستانه افغانستان، ارایه کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ العربیه فارسی نوشته است که این مقدار کمک از طریق مرکز امداد رسانی و فعالیت‌های بشردوستانه ملک سلمان و صندوق توسعه سعودی ارائه شده است.

صندوق امانتی بشردوستانه افغانستان تحت چتر بانک توسعه اسلامی با هماهنگی سازمان همکاری اسلامی فعالیت می‌کند.

هدف از این کمک، کاهش درد و رنج مردم افغانستان، کاستن از وخامت اوضاع انسانی و جلوگیری از هر گونه فروپاشی اقتصادی در این کشور گفته شده است که می‌تواند به طور بالقوه بر ثبات و صلح منطقه‌ای و بین المللی تاثیر بگذارد.

گفته شده است که حمایت عربستان سعودی از پروژه‌های مختلف بشردوستانه، آموزشی، مراقبت‌های بهداشتی و امنیت غذایی در افغانستان طی دهه‌های گذشته از ۲۶۶.۵ میلیون دالر فراتر رفته است.

طارق علی بخیت، نماینده سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان، گفته است که حمایت مالی تازه‌ی کشورش از افغانستان تاکنون بزرگ‌ترین کمک به صندوق امانتی بشردوستانه‌ی این کشور بوده است.

بخیت افزوده است که سازمان همکاری اسلامی در افغانستان دفتر دارد و در هماهنگی با بانک انکشاف اسلامی، برای اجرای پروژه‌های بشردوستانه، به‌ویژه پروژه‌های صحی و آموزشی همکاری خواهد کرد

عربستان 30 میلیون دالر کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد