عروسی-دست-جمعی-۷۰-زوج-جوان-در-کابل

مسوولان انجمن فرهنگی وصال کوثر می‌گویند که این دهمین دور ازدواج‌های دسته جمعی در کابل است که از سوی این انجمن با حمایت مالی سایر نهادها برگزا می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ عروسی دست جمعی ۷۰ زوج جوان امروز ( سه‌شنبه، ۲۸ سرطان ) در کابل توسط انجمن فرهنگی وصال کوثر،  برگزار شد.

محمد ادریس رسولی، مسوول انجمن فرهنگی وصال کوثر در مراسم عروسی دسته جمعی ۷۰ زوج جوان گفت که مراسم‌ عروسی در سال‌های اخیر به شدت هزینه‌بر بوده که این امر باعث شده شماری زیادی از جوانان توان برگزاری مراسم عروسی‌شان را نداشته باشند.

رسولی تاکید کرد که برگزاری عروسی‌‌های دستی جمعی می‌تواند ازدواج آسان و اسلامی را فراهم کند و از هزینه‌های گزاف جلوی نماید.

او افزود که در این عروسی دستی جمعی ۷۰ زوج جوان از اقوام مختلف کشور اشتراک نموده که از این میان ۶۰ زوج از کابل و ۱۰ زوج دیگر از ولایت‌های مختلف کشور اند.

مسوول انجمن فرهنگی وصال کوثر می‌گوید که هدف از برگزاری عروسی دسته جمعی جلوگیری از مصارف گزاف و کمرشکن است زیرا؛ بیشتر جوانان در شرایط بد اقتصادی قرار دارند و نمی‌تواند عروسی نمایند.

رسولی گفت که برای هر زوج جوان وسایل و اثاثیه خانه از قبیل فرش، ظرف، کمپل و دیگر لوازم ضروری داده شده تا تازه دامادان و تازه عروسان در آغاز زندگی مشترک‌شان نیاز به خریداری وسایل خانه نداشته باشند.

سید جاوید علوی یکی از تازه داماد در این مراسم عروسی گفت که دو سال از نامزدی‌اش گذشته و به دلیل فقر و بیکاری نتواسته بود مراسم عروسی خود را بر پا نماید. او تاکید کرد که ازداوج دسته جمعی باید در جامعه فقیری مانند افغانستان نهادینه و رواج داده شود زیرا؛ جوانان در شرایط کنونی توان برگزاری مراسم عروسی را با مصارف گزاف ندارند.

مسوولان انجمن فرهنگی وصال کوثر و اشتراک کنندگان این مراسم از نهادهای فرهنگی و موسسات خیریه خواستار حمایت مالی از عروسی‌های دسته جمعی برای جوانان کشور شدند. آنان تاکید کردند که مردم در شرایط بد اقتصادی قرار دارند و بیشتر جوانان توانایی برگزاری مراسم عروسی‌‌شان را ندارد.

با توجه به افزایش فقر و رشد فرهنگ تجملاتی در مراسم ازدواج، عروسی‌های دسته جمعی مورد استقبال گسترده‌ای مردم قرار گرفته و در سال اخیر برگزاری چنین عروسی‌ها ‌رونق یافته است.

 

آژانس افغان نیوز_ مهدی انصاری

عروسی دست جمعی ۷۰ زوج جوان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد