عزیزی-با-سفیر-قزاقستان-گفتگو-کرد

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با آقای علیم خان یسین گیلدییف، سفیر جمهوری قزاقستان مقیم ‌کابل دیدار و گفتگو نموده است.

به گزارش افغان نیوز؛ در ایکس این وزارت امروز(دوشنبه، ۷ حوت) آمده است که در این دیدار آقای یسین گیلدیف، دعوت رسمی مشاور امور بین المللی رییس جمهور قزاقستان را، جهت اشتراک نور الدین عزیزی سرپرست این وزارت، به فورم آستانه که قرار است در ماه جون سال میلادی با حضور بیش از 50 کشور جهان برگزار ‌شود، به آقای عزیزی سپرده است.

 سرپرست وزارت صنعت و تجارت ضمن استقبال از دعوت کشور قزاقستان، بر تحکیم روابط دو کشور تاکید کرده است.

بر اساس خبرنامه‌ای دیگری این وزارت، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، با الهام محمدوف، سفیر جمهوری آذربایجان در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس خبرنامه، در این دیدار، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان با استقبال از گشایش سفارت جمهوری آذربایجان برای نخستین بار در کابل، تأکید کرده است که افغانستان با جمهوری آذربایجان روابط خوب سیاسی و فرهنگی داشته و باورمند است که روابط تجاری میان این دو کشور افزایش یابد.

 عزیزی از جمهوری آذربایجان و سکتورخصوصی این کشور برای اشتراک در نمایشگاه ترکمنستان و نمایشگاه‌های ملی و منطقوی که در افغانستان دایر می‌گردد، جهت آگاهی از ظرفیت افغانستان و ایجاد روابط بیشتر میان سکتورخصوصی دوکشور دعوت نموده است.

همچنان دوطرف با تأکید بر ایجاد روابط بیشتر میان کشورهای منطقه؛ در رابطه به افزایش دادوستد تجاری و استفاده از ظرفیت و امکانات دوکشور بحث و گفتگو نموده‌اند.

عزیزی با سفیر قزاقستان گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد