علما-بر-پیروی-از-سیره-و-رویش-آن-حضرت-تاکید-کردند

شماری از عالمان دین به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) در یک همایشی، امام علی(ع) را پیشوای تمام مسلمانان دانسته و بر ادامه راه و رویش آن امام تاکید نمودند.

به گزارش افغان نیوز؛ سید عبدالله ذکی، عضو شورای علمای شیعه افغانستان در یک همایشی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) که از سوی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله سعید حکیم برگزار شده بود گفت که علم و دانش، انسان دوستی، عدالت، دلسوزی به مردم، شجاعت، تقوا، صبر و بردباری، تواضع و فروتنی، حمایت از مظلومین و  شریک درد و رنج مردم یکی از صفات امام علی(ع) بود.

آقای ذکی افزود که حضرت امام، در سال‌های حکومت داری‌اش موافقان، مخالفان و حتی غیر مسلمانان را مورد ترحم قرار داده بود.

او بیان داشت که انسان از هر جنبه و زاویه اگر زندگی نامه آن حضرت را مورد بررسی قرار بدهد در می‌یابد که امام علی(ع) در همه مراحل زندگی خود قهرمان بوده است.

این عضو شورای علمای شیعه افغانستان می‌گوید که در مسئله عدالت امیرالمؤمنین علی(ع) نفس عدالت بود و در زمان حکومت خود عدالت واقعی را در دنیا به نمایش گذاشت.

آقای ذکی در این همایش گفت که دفتر حضرت آیت‌الله سعید حکیم در کابل در برگزاری محافل دینی در ایام مختلف، ارتقای سطح دانش مبلغین، کمک به طلاب و گسترش معارف اسلامی در میان مردم نقش اساسی و محوری داشته است.

محمد اکبری، معاون شواری علمای شعیه افغانستان در این همایش گفت که حضرت امام علی الگو بهترین حکومت داری در دین اسلام می‌باشد.

آقای اکبری خطاب به حکومت سرپرست گفت که حکومت داری باید جنبه‌ها مردمی، صلح و دوستی را بیشتر مورد حمایت قرار دهند.

او از مسوولان ا.ا خواست که در قسمت حکومت داری تلاش جدی نماید و بر اساس تکریم و احترام به شهروندان کشور حکومت داری نمایند.

معاون شورای علمای شیعه افغانستان بیان داشت که حضرت امام علی بخاطر دین به شهادت رسید و ملت افغانستان باید به دین و اسلام پایبد باشند.

این در حالی است که همه ساله از میلاد حضرت محمد (ص) در افغاستان و شماری از کشورهای اسلامی تجلیل می‌شود.

علی بن ابی‌طالب(ع) مشهور به امام علی و امیرالمؤمنین در تاریخ ۱۳ رجب سال ۲۳ قبل از هجرت چشم به جهان گشود و به عمر ۶۳ سالگی در ۲۱ رمضان سال ۴۰ قمری به شهادت رسید.

علما بر پیروی از سیره و رویش آن حضرت تاکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد