عملکرد-ضعیف-وزارت-فواید-عامه-در-مصرف-بودجه-سال-جاری

وزارت فواید عامه به دلیل نبود امنیت در ولایات و مشکلات قانونی در پروژه های انکشافی این وزارت در مصرف بودجه انکشافی اش عملکرد ضعیف داشته است.

به گزارش آژانس افغان خبر: محمود بلیغ، وزیر فواید عامه کشور امروز یک شنبه(۲۶ جدی) در کنفرانس خبری از کارکردهای یک ساله این وزارت خبر داد و گفت: این وزارت در جریان سال روان توانسته تنها۴۱ درصد از بودجه انکشافی خود را که معادل ۲۰۳ میلیون دالر می شود به مصرف برساند.

وزیر فواید عامه تصریح کرد در جریان امسال به تعداد ۸ هزار سرک آسفالت گردیده و ۹۰ درصد از سرک های که به دلیل پایین بودن کیفیت مواد، عدم حفظ و مراقبت، تخریبات ناشی از جنگ ها و ماین گذاری ها و عبور و مرور وسایط  با توناژ بلند تخریب شده اند  ترمیم شده است.

وی علاوه کرد، گذرگاه سالنگ که یکی از شاهراه های بزرگ کابل-مزارشریف است همه ساله در فصل زمستان برای مردم مشکلات زیادی را به بار می آورد که دوشی بامیان راه  بدیل برای این گذرگاه می باشد تا از بروز مشکلات زیاد برای مردم جلوگیری شود.

آقای بلیغ همچنان افزود، اعمار تونل بدیل برای سالنگ از دیگر برنامه های این وزارت میباشد که تا سال آینده یک تونل جدید به هزینه ۳۲ هزار دالر به طول ۱۲ کیلومتر با همکاری بانک آسیایی ساخته خواهد شد.

محمود بلیغ خاطر نشان ساخت که شاهراه سالنگ به طول ۸۶ کیلومتر نیز ترمیم و بازسازی شده است.

او تاکید نمود بخش اول سرک حلقوی کابل که از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی  حایز اهمیت است به طول ۲۰ کیلومتر که لوگر قندهار را به هم وصل می کند به ارزش ۷۴میلیون دالر از سوی بانک آسیایی تا دو ماه دیگر تکمیل خواهد شد.

وزیر فواید عامه با اشاره به این که حفظ و مراقبت سرک ها و شاهراه ها از برنامه های اساسی و مهم این وزارت می باشد می گوید،  قرار دادها با دونرهای خود را در نظر دارد تا علاوه بر ساخت و ترمیم جاده ها حفظ و مراقب نیز شامل برنامه هایشان نمایند که به هزینه ۳۰ میلیون دالر این برنامه عملی میگردد.

وی افزود، قرارداد کار دیزاین بیش از ۴۰ پروژه انکشافی به مبلغ ۵۲۰ میلیون دالر به امضا رسیده است که در سال آینده و با گرم شدن هوا به کار آغاز میکند.

عملکرد ضعیف وزارت فواید عامه در مصرف بودجه سال جاری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد