عملکرد-مرکز-عدلی-و-قضایی-مبارزه-با-فساد-اداری-ضعیف-است

سازمان بین المللی شفافیت می‌گوید؛ نهادهای مبارزه با فساد اداری بین خود هماهنگی ندارند و عملکرد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری ضعیف است و با چند ماه از کارکرد این نهاد هیچ پرونده بزرگ فساد بررسی نشده است.

به گزارش افغان خبر؛ سید اکرام افضلی٬ رئیس دیده بان شفافیت افغانستان امروز (سه شنبه 2 قوس) در برنامه یک خبری در کابل در زمینه مبارزه با فساد اداری گفت؛ حکومت وحدت ملی از روزهای آغازین خود تا اکنون در زمینه مبارزه با فساد اداری ناکام بوده و به تعهدات خود عمل نکرده است.

آقای افضلی بیان داشت؛ مرکز عدلی وقضایی باید در سه مورد مهم کار کند، تا مبارزه با فساد اداری به نتیجه مطلوب برسد، این سه مورد عبارت از؛ مجازات عاملین فساد،  جلوگیری از فساد و شامل ساختن مردم در امر مبارزه با فساد میباشد.

افضلی گفت؛ هماهنگی بین نهادهای مبارزه با فساد اداری وجود ندارد و تا زمانی که این مشکل ادامه داشته باشد مبارزه با فساد اداری به گونه موفق صورت نخواهد گرفت و به کدام نتیجه هم نمی‌رسد.

رئیس دیده بان شفافیت افغانستان گفت؛ رئیس جمهور و رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی در شعار گپ‌های خوب در امر مبارزه با فساد اداری می‌زند اما در عمل هیچ کارکردی در این مورد نداشته اند.

از سوی دیگر داکتر شریراک پلیپت٬ مسوول بخش آسیایی و اقیانوسیه سازمان بین المللی شفافیت گفت؛ حکومت وحدت ملی از روزهای آغازین کاری خود 50 تعهد را در زمینه مبارزه با فساد اداری سپرده است که این سازمان از ۵۰ تعهد رهبران حکومت وحدت ملی ۲۰ تعهد آن را بررسی کرده است که تنها چند وعده از میان این وعده‌ها عملی شده است.

آقای پلییت گفت؛ نهادهای مبارزه با فساد اداری باید تمام دارایی‌ها مقامات بلند پایه حکومت را ثبت کند تا بعد از برکناری از مقام شان چه مقدار پول به حساب شان افزایش پیدا میکند.  

او بیان داشت؛ براساس ارزیابی این سازمان ۱۱تا ۱۶ اداره دولتی با فساد به شکل هم زمان مبارزه میکنند.

آقای پلییت می گوید؛ در حال حاضر افراد فاسد در افغانستان بجای که در پشت میله های زندان باشند به صورت آزادانه گشت وگذار میکنند. او افزود؛ در حال حاضر در افغانستان به دلیل فساد اداری از هر 8 دلار یک دلار آن گم می شود.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که رهبران حکومت وحدت ملی در کنفرانس بروکسل تعهد قوی در امر مبارزه با فساد اداری سپرده است که با فساد مبارزه میکنند.

عملکرد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری ضعیف است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد