عواید-ترانسپورت-کابل-در-صد-افزایش-یافته-است

سرپرست وزارت ترانسپورت افغانستان گفته است که در مدت سه ماه، عواید ترانسپورت ولایت کابل حدود ۳۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: محمد حمید طهماسی، سرپرست وزارت ترانسپورت افغانستان امروز سه شنبه (30 – عقرب) طی نشست خبری گفت: «بخاطر بالا بردن سطح عواید، وزارت کتابچه‌های جدید را برای حسابدهی شفاف و جلوگیری از هر نوع تقلب که درشورای عالی اقتصادی مورد تصویب قرار گرفته است تا یک هفته دیگر توزیع می‌نماید».

آقای طهماسی افزود، برای جلوگیری از فساد و تقلب، این کتابچه‌های جدید تمام مشخصات و سایط ترانسپورتی را در خود دارا بوده تا یک هفته دیگر بعد از تصویب برای شهروندان توزیع خواهند شد.

وی علاوه نمود که برای بهبود وضعیت ترانسپورت افغانستان، این وزارت تلاش دارد تا موافقتنامه های دو جانبه را با کشور آسیای میانه (ازبکستان، ترکمنستان و تاجکستان) به امضاء برساند که بر مبنی این توافقنامه، زمینه رفت و آمد وسایط ترانسپورتی (باربری و مسافربری) را در کشور تسهیل و فراهم خواهد کرد.

وی از منافع توافقنامه که در یک و نیم سال گذشته میان سه کشور" افغانستان، ایران و هندوستان" به امضاء رسیده بود یاد کرده افزود، بندر چابهار نسبت به بندر عباس و بندر کراچی، کم هزینه‌تر و کوتاه‌ ترین مسیری برای تجاران افغانستان می‌باشد.

او گفت، این بندر از اهمیت اقتصادی بالای در کشور برخوردار بوده که از طریق این بندر سالانه میلیون‌ها دالر به عواید ترانسپورتی کشور افزود می‌گردد.

وی گفت، تجاران ملی می‌توانند صادرات و واردات اموالشان را 20 درصد نزدیک‌تر از بندر کراچی و بندر عباس، وارد و یا صادر نماید که از لحاظ هزینه حدود 500 – 1 هزار دالر آمریکایی در برابر هر کانتینر ارزانتر انتقال می‌دهند.

به گفته سرپرست وزارت ترانسپورت، این وزارت تلاش دارد، سیستم جدید الکترونیکی را برای حسابدهی شفاف و جمع آوری عواید این وزارت ایجاد نماید تا ازهرگونه تقلب و جعل جلوگیری به عمل آید.

این درحالی است که شمار زیادی از شهروندان کابل از نبود ترانسپورت و دحامات ترافیکی در این شهر شاکی بوده اظهار می‌دارند که برای حمل و نقل شهروندان با کمبود وسایط ترانسپورتی مواجه است.

عواید ترانسپورت کابل 36 در صد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد