عودت-کنندگان-افغان-به-کمک-۱۵۲میلیون-دالری-نیاز-دارند

سازمان ملل متحد برای رسیدگی به وضعیت عودت کنندگان افغان از پاکستان به کشور؛ تقاضای کمک ۱۵۲میلیون دالری را نموده است.

به گزارش افغان خبر: برنامه غذایی سازمان ملل متحد برای رسیدگی به عودت کنندگان به افغانستان، که تعدادشان روزانه بالغ بر هزار نفر می باشد، خواستار کمک های بیشتر از سوی جامعه جهانی شده است.

صدای آمریکا با نشر این گزارش نوشته که پروگرام غذایی ملل متحد، نهاد کمک کنندۀ غذایی آن سازمان میگوید روزانه هزاران مهاجر افغان از طریق سرحد تورخم به افغانستان داخل میشوند. براساس ارقام ملل متحد در ماه گذشته سال روان یکصد و هفتاد هزار مهاجر به افغانستان برگشت نمود اند. اکثر این برگشت کنندگان از اذیت و آزار مقامات پاکستانی شکایت مینمایند.

رسیدگی به برگشت سرسام آور مهاجرین، نه تنها ازپاکستان بلکه از ایران نیز، از ظرفیت و توانایی حکومت و موسسات امدادی بلند است.

میک لورنتزن رئیس پروگرام غذایی ملل متحد در افغانستان میگوید:" ما به بودجۀ کافی و به موقع در هفته ها و ماه های آینده ضرورت داریم تا عودت کنندگان را بقدر کافی و بزودی کمک نماییم." وی افزود:" واکنش سریع و متمرکز به این بحران تضمین خواهد کرد که مردم بیشتر در عدم مصؤونیت غذایی مزمن دچار نشوند."

مقامات "پروگرام غذایی ملل متحد" هوشدار داده اند که فشار بودجوی که با ایجاد بحران های مختلف در شرق میانه و افریقا بوجود آمده است عملیات امداد آن سازمان را در افغانستان به تهدید مواجه کرده است.

سیل برگشت گنندگان مهاجرین افغان از پاکستان به دلیل فشار های زیاد دولت پاکستان آغاز شد، حکومت آن کشور 1.5میلیون پناهجوی افغان را چند ماه فرصت داد تا پاکستان را ترک نمایند.

از سوی هم در داخل کشور بیش از 95هزار تن به دلیل ناامنی ها و درگیری های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب مجبور به ترک خانه هایشان شدند.

 

عودت کنندگان افغان به کمک ۱۵۲میلیون دالری نیاز دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد