کار-پروژه‌های-انکشافی-شهرک-مهاجرین-در-باریک-آب-آغاز-گردید

کار پروژه های سرک سازی، آبرسانی و برق رسانی شهرک مهاجرین باریک آب در ولسوالی بگرام ولایت پروان که ۱۵هزار نمره برای عودت کنندگان در آن مکان توزیع میگردد آغاز گردیده است.

به گزارش افغان خبر: وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان و رییس انکشاف زون پایتخت که روز سه شنبه (18عقرب) همراه با یک هیئت به ولایت پروان سفر نموده بودند از شهرک باریک ولایت پروان و تطبیق پروژه های انکشافی در آن شهرک بازدید نمودند.

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان سید حسین عالمی بلخی هنگام بازدید ازآن شهرک گفت برای شهرک مهاجرین باریک آب واقع ولسوالی بگرام ولایت پروان 15هزار نمره زمین اختصاص داده شده است که 13161 نمره زمین آن قبلا به عودت کنندگان ولایات پروان و پنجشیر توزیع گردیده است .

به گفته وی پروژه سرک سازی 14کیلومتر جاده در این شهرک از سوی وزارت امور مهاجرین آغاز گردیده و همچنان پروژه های آبرسانی و برق نیز برای شهرک مذکور در نظر گرفته شده است .

وزیر امور مهاجرین خواهان سرعت و هماهنگی بیشتر  در تطبیق پروژه های انکشافی این شهرک شد و به مسولین تخنیکی شهرک وظیفه سپرد تا کارهای شانرا سرعت بخشند .

همچنان الهام عمرهوتکی رییس اداره مستقل انکشاف زون پایتخت هنگام بازدید از شهرک گفت بر اساس تفاهمنامه که با وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امضا شده است اداره مستقل انکشاف زون پایتخت مسولیت کارهای تخنیکی و توسعوی شهرک باریک آب را برعهده دارد .

وی گفت در کناری 15هزار نمره زمین قبلی، با 13هزار نمره دیگر این شهرک توسعه داده می شود و کارهای عملی آن آغاز گردیده است .

عالمی بلخی همچنان در نشست با انجینیر محمد عاصم والی پروان، هدف سفر شانرا بازدید از شهرک باریک آب و تطبیق پروژه های انکشافی در آن محل خواند.

وی در صحبت با والی ولایت پروان گفت حکومت افغانستان برای سرپناه 50 هزار عودت کننده زون پایتخت ،منطقه گوسفند دره ولسوالی بگرامی را در کابل و توسعه 13هزار نمره زمین در شهرک باریک آب را درنظر گرفته است .

عالمی بلخی  افزود برای سرپناه 30 هزار عودت کننده ولات های مشرقی ،مناطقی در ولسوالی های بهسود و کوت ولایت ننگرهار در نظر گرفته شده است که برای فامیل های مستحق عودت کننده براساس فرمان 104 رییس جمهور در ولایت های خود شان یک نمره زمین توزیع خواهد شد.

کار پروژه‌های انکشافی شهرک مهاجرین در باریک آب آغاز گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد