غصب--میلیون-جریب-زمین-در-در-افغانستان

حسین رحمانی سخنگوی اداره مستقل اراضی می‌گوید؛ به اساس معلومات که آنها در اختیار دارند در سال ۱۳۹۵خورشیدی ۱.۳میلیون جریب زمین در کابل و ۲۹ولایت دیگر مورد غصب قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ حسین رحمانی سخنگوی اداره مستقل اراضی امروز (چهارشنبه 25 حوت) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ در سال جاری سه میلیون جریب زمین در ولایت کابل مورد غصب قرار گرفته است.

درهمین حال وی اظهار داشت :  اداره مستقل اراضی در سال 1395 بیش از 150 ساختمان غیر معیاری را تخریب کرده است.

سخنگوی اداره مستقل اراضی افزود؛ در سال جاری 15131 غصب زمین در کشور شناسایی شده است که هیچ کدام این افراد تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته اند.

آقای رحمانی گفت؛ در سال جاری 70 درصد ساختمان های اعمار شده غیر معیاری بوده است و اداره مستقل اراضی نیز هیچ کار در زمینه تخریب این ساختمان های غیر معیاری کرده نتوانسته است و عمده ترین دلیل آن هم موجودیت زورمندان بوده است.

سخنگویی اداره مستقل اراضی افزود؛ این اداره در سال جاری در زمینه ظرفیت سازی اقداما لازم  را انجام داده است که از آن جمله استخدام 400 کدر با درجه تحصیلی ماستر و استخدام 64 کارمند ساده بوده است.

رحمانی بیان داشت؛ اداره مستقل اراضی در 10 ولایت کشور ساختمان اداری برای این نهاد دولتی ایجاد کرده است که قرار است در 6 ولایت دیگر در سال آینده تعمیر اداری ساخته شود.

به گفته این مقام اداره مستقل اراضی؛ در سال آینده 600 کارمند جدید ، اداره اراضی استخدام میکند که با استخدام این افراد کارمندان این اداره به 7000 هزار تن خواهد رسید.

رحمانی بیان داشت؛ اداره مستقل اراضی دو کار عمده را در این اداره انجام داده است که عبارت اند از:

ایجاد سیستم جلوگیری از فساد اداری در 34 ولایت کشور که با ایجاد این سیستم فساد کاهش چشم گیر پیدا خواهد کرد.

دو؛ سهولت سازی در زمینه خرید و فروش زمین برای شهروندان کشور.

 

 

غصب 1.3 میلیون جریب زمین در در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد