غصب-ملکیت-شرکت-گلزاد-از-سوی-بانک-ملی-افغانستان

مسوولان شرکت تجارتی گلزاد می‌گویند: بانک ملی به بهانه‌ی تکتانه قرضه‌ خود، سه سال است که ملیکت شرکت تجارتی گلزاد را بر خلاف حکم محکمه و به شکل خود سرانه غصب کرده است.

به گزارش افغان نیوز: عزت الله طارق، وکیل و مشاور شرکت تجارتی گلزاد، روز( چهار شنبه، اول عقرب) طی یک نشست خبری در کابل گفت که بانک ملی با اینکه 3 میلیون 800 هزار دالر پول قرضه‌ای خود را از شرکت گلزاد دریافت کرده است، به شکل خود سرانه و بدون حکم محکمه در 14 حودت سال 1395 ملیکت این شرکت را غصب کرده است. 

مشاور شرکت گلزاد می‌گوید که بانک ملی با استفاده از از صلاحیت‌های وظیفوی و دولتی خود زور گوی می‌کند و به فیصله‌ها و قرارهای محاکم احترام نمی‌گذارد. آقای طارق گفت که بانک ملی حتی تفسیر را که سترمکمه از فیصله‌های خود داشته و به گونه صریح گفته است که دعوای بانک ملی با شرکت گلزاد با دریافت 3 میلیون 800 هزار تمام شده، احترام نمی‌گذراد و ملکیت شرکت گلزاد را تحت اختیار خود گرفته است.

به گفته آقای طارق، بانک ملی ملیکت شرکت تجارتی گلزاد را نزدیک به سه سال است که تحت تصرف خود دارد و عواید آن را هم جمع می کند و معلوم نیست به کدام منابع جمع آوری می‌شود. او گفت: «این احتمال وجود دارد که این پول به جیب مافیا واریز شود».

در همین حال محمد داوود گلزاد، رییس شرکت گلزدا می گوید: «ما به خاطر حفظ حیثت تجارتی خود چندین ملیکت شرکت خود را که بیشتر از ده میلیون دالر ارزش داشت برای پرداخت 3 میلون 800 هزار دالر به بانک ملی لیلام کردیم».

آقای گلزاد گفت که تمامی محاکم  به نفع شرکت گلزاد فیصله کرده و پروسه قرضه بانک ملی تمام شده است؛ اما بانک ملی در زمان حکومت وحدت ملی ملیکت شرکت گلزاد را که ماهانه 50 هزار دالر عواید داشت و در مدت سه سال نزدیک به یک میلیون 800 هزار می‌شد، به شکل خود سرانه عضب کرده است.

آقای گلزاد می‌گوید که ما به تشویق حامد کرزی، رییس جمهور پیشین در دوران حکومت موقت تمامی سرمایه خود را از جرمنی جمع آوری کرده و در افغانستان روی فابریکه قند بغلان سرمایه گذاری کردیم.

آقای گلزاد از از حکومت وحدت ملی انتقاد کرده و می‌گوید که این حکومت به‌جای کمک به تاجران و صعنت‌کاران، زمینه را برای آنان سخت تر کرده و تاجران را مجبورد کرده است که سرمایه خود را بیرون از افغانستان انتقال دهند.

این در حالی است که در هفدهم ماه عقرب سال 1386 فابریکه قند بغلان مورد حمله انتحاری قرار گرفت که در آن 5 نماینده، مجلس نمایندگان کشته و ساختمان فابریکه از بین رفت.

غصب ملکیت شرکت گلزاد از سوی بانک ملی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد