غصب-یک-مارکیت-به-ارزش-میلیون-دالر-از-سوی-عضو-مجلس-نمایندگان-در-کابل

همایون همایون عضو مجلس نمایندگان، یک مارکیت تجارتی به ارزش دوازده میلیون دالر آمریکایی را در منطقه قوای مرکز ناحیه دوم شهر کابل غصب نموده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ حاجی نقیب الله کاکر یک تن از مالکین این جایداد امروز (پنج شنبه 5 حوت) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ یک تن از اعضای مجلس نمایندگان به نام همایون همایون مارکیت به مساحت یک جریب زمین را که ارزش ان 12  میلیون دالر می‌باشد غصب کرده است.

آقای کاکر گفت؛ به تاریخ 24 جدی شب هنگام حدود 24 نفر مسلح وارد مارکیت میشوند و تمام این مارکیت را غصب میکنند که تاکنون حدود چند صد هزار دالر از دکان داران این مارکیت پول کرایه اخذ کرده اند.

کاکر بیان می‌کند که انان بارها به نهادهای عدلی و قضایی برای پس گرفتن این جایداد از دست زورمند به نام همایون اقدام کرده است اما این فرد از جایگاه حقوقی که در مجلس نمایندگان دارد استفاده کرده و نمیگذارد که قانون عملی شود.

او افزود؛ این زورمند میخواهد خود را بعنوان معاون اول مجلس نمایندگان نامزد نماید، میخواهد پول این کاندیداتوری را از این مارکیت به دست آورد.

کاکر از حکومت میخواهد جلو این زورمند را بگیرد و به پنجه قانون بسپارد تا برای افراد دیگر پند عبرت باشد که دیگر دست به چنین اقدام نزنند.

آقای کاکر و دیگر مالکین این جایداد از حکومت میخواهد که زورمند نامبرد را در مدت 48 ساعت از جایداد غصب شده اش بیرون نماید و اگر این خواست انها عملی نشود انان دست به هر گونه اقدام مدنی می‌زنند. او گفت؛ همایون و افراد مسلح اش باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

مالکین این جایداد عبارت اند از: راضیه منگل، بی بی خانم، محمد صاب لطیفی، حاجی نقیب الله کاکر، حاجی مولا، محمد انور و تیمور شاه منگل میباشند.

مالکین این مارکیت ادعا دارند که اسناد این جایداد در دست شان باقی مانده اما توان نظامی ندارد که به صورت خودسر دوباره جایدادش را تصاحب شود.

آنها اسنادی را به خبرنگاران نشان میدهد که ثابت کننده ادعایش است.

بخشی از اسناد که توسط این مالکین طی مراحل است:

غصب یک مارکیت به ارزش 12میلیون دالر از سوی عضو مجلس نمایندگان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد