غنی-افغانستان-را-به-هشت-زون-اقتصادی-طبقه-بندی-می-کنیم

رییس جمهور غنی در دیدار با هیات اداری و شماری از اعضای ولسی جرگه شورای ملی گفت که افغانستان را به هشت زون اقتصادی طبقه بندی می کنیم تا تعادل، مساوات، عدالت اجتماعی و توازن بودجه مراعات گردد.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار که در ارگ ریاست جمهوری انجام شد؛ میر رحمان رحمانی، رئیس و امیرخان یار معاون اول ولسی جرگه و همچنان احمدشاه رمضان و داکتر عبدالقیوم سجادی اعضای ولسی جرگه به نمایندگی از دیگران خواهان همکاری بیشتر میان قوۀ ثلاثۀ کشور شدند و گفتند که ولسی جرگه متعهد است تا بر اساس قوانین نافذۀ کشور مکلفیت های خود را به انجام برساند و علیه توطئه های دشمنان افغانستان ایستادگی نماید.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور ضمن تشکر از نظریات و پیشنهادات آنان، گفت که باید قوۀ ثلاثۀ کشور در یک صف واحد قرار بگیرد و فضای همکاری میان آنان بیشتر گردد. زیرا در وضعیتی قرار داریم که تهدیدات و فرصت ها متوجه ماست و ما مسئولیت داریم که از فرصت ها برای خدمتگذاری به مردم استفاده کنیم.

وی افزود که یک کمیتۀ مشترک از نمایندگان ولسی جرگه، مشاوریت امنیت ملی و وزارت دولت در امور پارلمانی، روی یک دستورالعمل همکاری میان وزرا و وکلا کار نمایند.

رییس جمهور غنی همچنان گفت که ما به یک مقررۀ واضح ضرورت داریم تا چگونگی رفتار پولیس ملی و پولیس ترافیک با نمایندگان مردم در شورای ملی را مشخص نماید.

آقای غنی تصریح کرد که حکومت در راستای پیشرفت اقتصادی و رفع فقر برنامه واضح را روی دست دارد و ما افغانستان را به هشت زون اقتصادی طبقه بندی می کنیم تا تعادل، مساوات، عدالت اجتماعی و توازن بودجه مراعات گردد.

غنی خاطرنشان کرد که ارتباط بین زون ها و ولایات تامین می شود و نقشۀ واضح در خصوص چگونگی انکشاف منابع هر زون نیز ترتیب می شود.

اشرف غنی در خصوص صلح گفت: موقف ما در جریان مذاکرات صلح که حفاظت از جمهوریت، دفاع از قانون اساسی و برگزاری انتخابات بود، برحق ثابت شد و بزودی تجدید اجماع در خصوص صلح را با توجه به تغییر ماحول، روی دست خواهیم گرفت.

غنی: افغانستان را به هشت زون اقتصادی طبقه بندی می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد