غنی-افغانستان-یکی-از-ثروتمندترین-کشورهای-جهان-است

رییس جمهور غنی با اشاره بر اینکه ما یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان هستیم، اما متاسفانه مفکورۀ گدایی داریم، گفت که از گدایی باید بیرون شویم و اتکاء به خود را با همکاری جهانی مدیریت کنیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، شام دیروز در مراسم گرامی داشت از روز بین المللی جوانان که به ابتکار معاونیت اول ریاست جمهوری برگزار شده بود، خطاب به جوانان گفت که افغانستان را از بی ثباتی به ثبات، از فقر به ثروت و از انزوا به متن و از بی اعتمادی فرهنگی به نقطۀ وصل فرهنگی مبدل کنید و نقش دیروز را در امروز و فردای خود به صورت روشن ببینید.

رئیس جمهور با ابراز امتنان از کمک های بین المللی به افغانستان، گفت که دنیا نیز باید از ما ممنون باشد، زیرا ملت ما قربانی های زیادی را در راستای مبارزه با تروریزم، متقبل شده اند. وی تاکید کرد که افغانستان میدان جنگ و میدان رقابت های منطقوی بوده نمی تواند.

غنی با بیان اینکه قارۀ آسیا در حال مبدل شدن به مهمترین قطب جهان است، گفت که مهمترین سرمایه افغانستان، موقعیت آن است، از این جهت نسل نو ما باید نوع ارتباطات خود را بدانند و آنرا مدیریت کنند. بنابراین، زعامتی که از جوانان توقع داریم، زعامت رسیدن به هدف است.

او گفت که من هم نسل شما جوانان نیستم، اما همفکر تان می باشم. از اینکه دانش در حال تغییر است، رشته های را که انتخاب می کنید، باید با سرمایه افغانستان ارتباط داشته باشد. ما باید شیوۀ مشارکت را جزء تجارب خود بسازیم و حسابدهی را قبول کنیم.

آقای غنی با اشاره بر اینکه ما یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان هستیم، اما متاسفانه مفکورۀ گدایی داریم، گفت که از گدایی باید بیرون شویم و اتکاء به خود را با همکاری جهانی مدیریت کنیم. حس اتکاء به خود داشته باشید و کمر تان را محکم ببندید.

رئیس جمهور به پاسخ سوالات جوانان گفت که ما به معامله و باج دادن حاضر نیستیم، اگر دنیا بالای ما معامله کرد، به آنان جواب رد می دهیم. وقتی اجماع مردم را با خود داریم و زمانی که عظیم ترین قشر جامعه در کنار ماست، از هیچ چیزی نمی هراسیم.

اشرف غنی با بیان اینکه صلح عمده ترین اولویت ماست، گفت که ما باید در کنار آن، اقتصاد، مبارزه با کرونا، تحول، حکومتداری و حاکمیت قانون را نیز مدیریت کنیم. زیرا مشکل عدم ثبات را جمهوریت حل می کند، ما از زعامت فردی و شخص محوری باید بیرون شویم و ثبات شهروند محور و مردم محور را ایجاد کنیم.

غنی: افغانستان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد