غنی-به-مشکلات-مهاجرین-افغان-در-ایران-و-پاکستان-رسیدگی-شود

اشرف غنی به رئیس ادارۀ احصائیه مرکزی هدایت داد که در خصوص حل مشکلات مهاجرین افغان در ایران و پاکستان از ناحیۀ پاسپورت رسیدگی نماید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور ناوقت روز گذشته با نمایندگان مهاجرین در ایران، پاکستان و اروپا دیدار کرد.

آقای غنی در این دیدار گفت: تا زمانی که مهاجرین به کشور شان برنگشته اند، وطن تکمیل نیست و ما منتظر برگشت با عزت آنان هستیم.

وی افزود که در چارچوب صلح یکی از اولویت های ملی ما، برگشت آبرومندانۀ مهاجرین به کشور است. بنابراین اتحادیه اروپا شریک بزرگ ماست و روی یک پلان منسجم کار می کنیم تا بتوانیم مهاجرین را به تدریج به وطن برگردانیم.

رئیس جمهور غنی خطاب به نمایندگان مهاجرین افغان گفت که به فرزندان تان توصیه کنید که رشته های تحصیلی زراعت و اقتصاد دیجیتالی را بیشتر انتخاب کنند.

اشرف غنی به رئیس ادارۀ احصائیه مرکزی هدایت داد که در خصوص حل مشکلات مهاجرین افغان در ایران و پاکستان از ناحیۀ پاسپورت رسیدگی نماید.

همچنان وی به وزارت تحصیلات عالی هدایت که شاگردان مهاجر را که با لیاقت و توانایی شان می درخشند، مورد توجه قرار دهد. رئیس جمهور به نمایندگان مهاجرین افغان در کشورهای متذکره گفت که طرح های شان در خصوص سرمایه گذاری در افغانستان با حکومت شریک سازند و به متخصصین افغان اولویت داده می شود.

غنی: به مشکلات مهاجرین افغان در ایران و پاکستان رسیدگی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد