مهاجرین-افغان-در-پاکستان-تحت-قوانین-تازه-زندگی-خواهند-کرد

وزیر امور مرز های پاکستان بیان کرده که قرار است دولت آن کشور قوانین تازه یی را برای مهاجرین افغان وضع کند و به زودی این قوانین همگانی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: شهریار خان آفریدی وزیر امور مرزهای پاکستان در جمع سفرای کشور های جهان در اسلام آّباد از کارکرد جامعه جهانی در قبال مهاجرین افغان انتقاد کرده است.

وی از جامعه جهانی خواسته که نقش خویش را در مورد بازگشت مهاجرین افغان به درستی ایفا نماید.

آفریدی گفته است:"پاکستان 4 دهه است که از مهاجران افغانستانی میزبانی می‌کند اما جامعه جهانی حاضر نیست سهمی در این زمینه داشته باشد"

در سال های اخیر پاکستان با بحران مالی روبرو شده و برای مهار آن دست به سوی کشور های دیگر پیش کرده است، وزیر امور مرز های پاکستان گفته پاکستان با وجود بحران مالی همچنان از مهاجران افغانستانی پذیرایی می‌کند.

وزیر امور مرزی پاکستان گفت: حاضریم تمام امکانات برای بازگشت مهاجران افغانستانی را فراهم کنیم اما در این زمینه نیاز به کمک جامعه جهانی داریم.

وی همچنان گفت که دولت قرار است قوانین تازه برای مهاجران افغانستانی تصویب کند که به زودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

بیش از دو میلیون مهاجر افغان در شهر های پاکستان مسکن گزین شده اند که بخش از آنها دارای مدرک قانونی نیستند.

مهاجرین افغان هر ازگاهی با افزایش اختلافات میان افغانستان و پاکستان در آن کشور مورد آزار و اذیت سربازان و حکومت پاکستان قرار میگیرند.

مهاجرین افغان در پاکستان تحت قوانین تازه زندگی خواهند کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد