غنی-دو-اداره-۱-۶-میلیارد-دالر-را-بند-انداخته-است

رییس جمهور غنی بدون بردن نام از اداره‌ها، می‌گوید که تنها دو اداره ۱.۶ میلیارد دالر را بند انداخته و مصرف کرده نمی‌توانند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز سه‌شنبه (۱۴ ثور) در نشستی زیر نام «هفته‌ی معارف» بدون بردن نام از این اداره‌ها، گفت که بند انداختن میلیاردها دالر توسط ادارات دولتی غیرقابل‌قبول است.

وی گفت: «تنها دو اداره ۱.۶ میلیارد دالر را بند انداخته است. هر اداره‌ای که پس از این بودجه اش را مصرف کرده نتواند و مصارف ادارات در ساختار تعهدات‌شان در یک سال انجام نشود، بودجه‌ی این ادارات به سایر ادارات منتقل خواهد شد.»

رییس جمهور غنی تاکید کرد که افغانستان فرصتی برای ضایع کردن پول ندارد؛ اما گروه طالبان، میلیاردها دالر به زیربناهای افغانستان آسیب رسانده است.

آقای غنی تصریح کرد: «جنگ‌جویان طالب یک میلیارد دالر به زیربناهای افغانستان به ویژه مکتب‌ها آسیب رسانده اند.»

اشرف غنی، از طالبان خواست تا به جای انفجار ماین و تخریب تاسیسات عام‌المنفعه، گل و گندم کاشته و در آبادی افغانستان سهیم شوند.

رییس جمهور غنی هم‌چنان گفت که یک فصل نو همکاری‌های بین‌المللی در افغانستان می‌آید و نیاز است تا همکاری‌های منطقه‌ای گسترش یابد. همچنان دیدگاه منطقه در باره افغانستان تغییر کرده، امروز آینده‌ی انکشافی منطقه با افغانستان گره خورده است.

 

غنی: دو اداره ۱.۶ میلیارد دالر را بند انداخته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد