غنی-معادن-افغانستان-باید-وسیلۀ-وحدت-ملی-باشد

رییس جمهور غنی ضمن بحث روی تشکیلات وزارت معادن و پترولیم، گفت که معادن باید وسیلۀ وحدت ملی باشد و در هر زون اقتصادی روی معادن سرمایه گذاری خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، شام روز گذشته در سلسلۀ نشست ها در مورد بررسی وضعیت وزارت معادن و پترولیم، گفت که ما باید برای هر معدن کشور طرح مشخص استخراج، تولید و افزایش عواید داشته باشیم و انکشاف معادن باید دیدگاه اصلی ما را برای رشد اقتصاد کشور تشکیل بدهد.

وی افزود که به تفحصات توجه شود و ظرفیت ها بیشتر گردد تا نتایج موثر در زمینه استخراج معیاری معادن به میان آید.

آقای غنی گفت که باید از استخراج غیرقانونی معادن جلوگیری صورت گیرد و همچنان بیلانس واردات و صادرات نفت و گاز ترتیب گردد تا به سوی خودکفایی در زمینه تولید نفت و گاز، گام برداریم.

وی به بررسی واضح در قراردادها تاکید کرد و گفت که معادن باید وسیلۀ وحدت ملی باشد و در هر زون اقتصادی روی معادن سرمایه گذاری خواهیم کرد.

رئیس جمهور کشور با بیان اینکه ما وزارت معادن و پترولیم برنامه محور می خواهیم، گفت که برای سروی جیولوجی امریکا، پلان اقتصادی ساخته شود و تهداب اساسی به منظور مدیریت منابع باید ایجاد گردد.

این درحالی است که کشور جاپان وعده سرمایه گذاری روی معدن افغانستان را داده و از پرسه‌ای صلح به رهبری حکومت اعلام حمایت کرده است.

غنی: معادن افغانستان باید وسیلۀ وحدت ملی باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد