غنی-ولایت-نیمروز-دوباره-به-کندوی-غله-جات-مبدل-می‌شود

رییس جمهور غنی به مردم ولایت نیمروز وعده سپرد که آب ها به گونه اساسی مهار می گردد و نیمروز دوباره به کندوی غله جات مبدل خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز گذشته، در نشستی با بزرگان، متنفذین، علما، جوانان و اقشار مختلف مردم ولایت نیمروز، گفت که بعد از تکمیل شدن کار ساخت بند کمال خان، نیمروز به وقار و عظمت گذشته برخواهد گشت.

وی افزود که معاهدۀ هلمند پابرجاست و در چوکات این معاهده افغان ها به حقوق شان خواهند رسید و سیلاب های هلمند دیگر نیمروز را تهدید نخواهد کرد و آب ها به گونه اساسی مهار می گردد و نیمروز دوباره به کندوی غله جات مبدل خواهد شد. چنانچه با شما وعده کرده بودم، چهار ماه بعد بند کمال خان به ذخیره نمودن آب آماده خواهد شد و افتتاح آن را جشن خواهیم گرفت.

رئیس جمهور از تلاش های نیروهای امنیتی و دفاعی در زمینۀ تامین امنیت بند کمال خان، ستایش کرد و گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی ما همانند جمهوریت قابل معامله نیستند و من و تمام هموطنان بالای آنان افتخار می کنیم.

غنی همچنان گفت که به منظور تقسیم عادلانۀ منابع و جلوگیری از بی عدالتی و فساد، سروی نفوس افغانستان ضرور است و آرزو داریم که تمام تان تذکره برقی بگیرید. وی افزود که من نیمروز رستم را می خواهم، عملکرد تنها کافی نیست، نیمروز باید سبز و شاداب شود و میلیون ها نهال در آن غرس گردد.

اشرف غنی گفت که مانند سایر شهرهای کشور، در زمینۀ بهبود پلان شهر زرنج مصروف هستیم و از اشتراک کنندگان جلسه می‌خواهم که در مطابقت به ضرورت و با توجه به نیازمندی، خواهان افزایش پوهنځی ها شوند.

آقای غنی در اخیر سخنانش، گفت که برای نخستین بار شش هزار تن زیره و میوۀ خشک از طریق چابهار صادر شده است و ما از ایران واردات زیاد داریم، بنادر زرنج و اسلام قلعه به توجه و ترتیبات اساسی نیاز دارد که پاسخگوی ترانزیت بین المللی باشد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی، صبح دیروز یک شنبه(5، اسد) در راس یک هیات عالی رتبه دولتی به شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز رسید.

غنی: ولایت نیمروز دوباره به کندوی غله جات مبدل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد