غنی-کنترل-حریم-هوایی-افغانستان-را-بدست-گرفتیم

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور می‌گوید که افغانستان پس از ۲۶سال توانست کنترول «حریم هوایی»‌اش را بدست بگیرد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر رسانه‌های ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌یی که پس از چاشت روز (پنج‌شنبه ۱۸ اسد) نشر کرده، می‌‍گوید که رییس‌جمهورغنی، سیستم رادار جدید را در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی افتتاح کرد. آقای غنی می‌گوید که با افتتاح این سیستم کنترول حریم هوایی افغانستان به دست افغان‌ها قرار گرفت.

به گفتۀ اشرف غنی، در اختیار گرفتن کنترول هوایی کشور زمینه را برای مبدل شدن افغانستان به چهارراه اقتصادی منطقه فراهم ساخته است.

او در این باره می‌افزاید: «در گذشته دهلیزهای هوایی که باید از فضای افغانستان عبور می‌کرد، وجود نداشت، اکنون این زمینه فراهم شده است. هدف مهم ما اینست که افغانستان به چهارراه منطقه مبدل شود و به زودی از طریق زمینی نیز به این هدف می رسیم

رییس‌جمهور همچنان گفته است که با افتتاج سیستم جدید رادار در میدان هوایی حامد کرزی، هزینه خدمات هوایی نیز کاهش خواهد یافت: «هزینه‌یی را که ما بخاطر خدمات هوایی می‌پرداختیم، بالغ بر صدها میلیون دالر می گردید، اما امروز با استفاده از تکنولوژی جدید به دست افغان ها، هزینه خدمات هوایی اندک، کیفیت آن بلند و درآمد آن افزایش می یابد

محمودشاه حبیبی، رییس مستقل ادارۀ هوانوردی نیز می‌گوید که با افتتاح این سیستم رادار، افغانستان قادر است تا تمامی پروازها را در فضای خودش زیر نظر داشته باشد.

غنی: کنترل حریم هوایی افغانستان را بدست گرفتیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد