غنی-کوچی‌ها-در-حکومت‌داری-محلی-سهیم-شوند

رییس جمهوری غنی دستور داده است که به کوچی‌ها در حکومت‌داری محلی باید سهم در نظر گرفته شود تا صدای آنان در اطراف و اکناف شهرها و ولسوالی‌ها واضح باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در دیداری با فرستاده‌گان کوچی‌ها در لویه‌جرگه مشورتی صلح گفته است؛ او می‌خواهد که چراگاه‌های کشور را برای ۲۰ نسل آینده حفاظت کند.

نماینده‌گان کوچی‌ها در این دیدار، پیشنهادات‌شان را در زمینه سهم کوچی‌ها در حکومت‌داری محلی، احیای چراگاه‌ها، دادن سهمیه حج برای کوچیان، اعمار مکاتب دارای خوابگاه و سهم کوچی‌ها در پروسه صلح به حکومت سپرده است.

در مقابل، محمداشرف غنی به اداره مستقل ارگان‌های محلی دستور داده است که به کوچی‌ها در حکومت‌داری محلی سهم در نظر بگیرد تا به گفته رییس جمهور، صدای کوچی‌ها در اطراف و اکناف شهرها و ولسوالی‌ها واضح باشد. ارگ به نقل از رییس جمهور غنی آورده است: «می‌خواهم چراگاه‌های کشور را برای ۲۰ نسل آینده حفاظت کنم

آقای غنی به وزارت‌ زراعت، مالداری و آبیاری و وزارت شهرسازی و اراضی دستور داده است که به صورت مشترک روی حفاظت چراگاه‌ها کار کنند.

رییس جمهور هم‌چنان گفته است که مالداری کشور باید عصری شود و حکومت و کوچی‌ها به صورت مشترک روی این طرح کار کنند. او به کوچی‌ها توصیه کرده است که در کنار مالداری، به زراعت نیز توجه کنند.

این درحالی است که ریاست جمهوری در دهم ماه جاری اعلام کرده بود که دو میلیارد افغانی بودجه را برای کوچی‌ها اختصاص داده است.

غنی: کوچی‌ها در حکومت‌داری محلی سهیم شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد