فرار-از-کشور-راه-درست-نیست

شماری از مقام های حکومتی می‌گویند؛ فرار جوانان از کشور راه حل نیست، باید آنها در برابر مشکلات ایستادگی نموده برای آینده‌ی بهتر افغانستان تلاش کنند.

به گزارش افغان خبر؛ داکتر کمال سادات معین و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز ( چهار شنبه 24 قوس) در ورکشاب دسترسی جوانان به منابع مالی کوچک گفت؛ جوانان سرمایه یک کشور است و باید این سرمایه به درستی نگهداری شود و افغانستان در دو سال اخیر شمار زیادی از جوانان خود را از دست داده است که باید جلوی این مشکل گرفته شود.

آقای سادات بیان داشت؛ فرار از کشور راه معقول نیست و باید جوانان با سختی های موجود در کشور مبارزه کنند تا این سرزمین آباد شود.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت؛ این وزارت تلاش میکند تا زمینه تحصیل برای جوانان که از اقتصاد پایین برخوردار اند فراهم کنند و تا اکنون صدها جوان را این وزارت به نهادهای آموزشی عالی معرفی کرده است.

کمال سادات افزود؛ وزارت اطلاعات و فرهنگ در آینده نزدیک شمار زیادی از جوانان که توان درس خواندن به دانشگاهای خصوصی را ندارند به نهادهای آموزشی عالی معرفی میکنند.

از سوی دیگر نجیب الله صمیم رئیس اجرایوی انجمن قرضه‌های کوچک گفت؛ این انجمن از سال 2005 تاکنون فعالیت میکند که در این مدت 477 هزار شهروند کشور را تحت پوشش قرضه‌های کوچک مالی قرار داده است و مبلغ را که این انجمن فعلا در اختیار دارد حدود 9 میلیارد دلار میباشد.

آقای صمیم گفت؛ مبلغ ذکر شده در حال جریان است و فعلا صدها جوان تحت قرضه این انجمن قرار دارد.

در همین حال شماری از اشتراک کنندگان در این ورکشاب گفتند؛ چنین برنامه همه ساله برگذار میشود و کدام تاثیر گذاری برای رشد اقتصاد جوانان و شهروندان کشور ندارد.

بانو نرگس موسوی یک تن از اشتراک کنندگان این ورکشاب، گفت؛ برگذاری چنین برنامه در زاد خود بد نیست اما انچه که گفته میشود جنبه عملی ندارد و تنها در حد شعار باقی می‌ماند نه در عمل.

سالانه صدها برنامه برای رشد زنان در سراسر کشور گرفته میشود اما تاثیر گذاری این برنامه چشم گیر نیست و دیده نمیشود.

 

فرار از کشور راه درست نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد