فرار-صنعت‌کاران-افغانستان-به-کشورهای-همسایه

انجمن صنعت کاران افغانستان می‌گوید که کسی نمی‌تواند در شرایط کنونی کشور فعالیت‌های اقتصادی انجام دهد؛ بیشتر صنعت کاران به کشور‌های همسایه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالجبار صافی، رئیس انجمن صنعت کاران افغانستان، امروز یکشنبه( 16، عقرب ) طی یک کنفرانس خبری در کابل اظهارداشت که چالش‌های زیاد برای صنعت کاران وجود دارد، زیرا مشکلات بانکی باعث شده تا میزان تولیدات داخلی کاهش یابد.

وی گفت که تا وقتی صنعت کاران به داخل کشور سرمایه گذاری نکنند، افغانستان به خودکفایی نخواهد رسید. درحالیکه اکنون بیشتر صنعت کاران به کشورهای همسایه سرمایه گذاری کرده اند.

آقای صافی از مسوولین امارت اسلامی خواست که به مشکلات صنعت کاران توجه جدی نموده تا میزان تولیدات داخلی افزایش یابد و کشور از حالت فقر به خود کفایی دست پیدا کند.

در همین حال، حاجی محمد بشیر، معین وزارت تجارت گفت، « ما تلاش می‌کنیم تمام امکانات لازم را برای رشد سکتور صنعت کاران انجام دهیم. همچنان امارت اسلامی تصمیم دارد تمام ضروریات پارک‌های صنعتی را رفع کند.»

صافی گفت: براساس پلان‌های تنظیم شده، تمام مشکلات سد راه صنعت کاران به زودترین فرصت حل خواهد شد. به گفته او، طی 40 سال، پول‌های زیادی در افغانستان سرازیر شد، اما متاسفانه کار های بنیادی در کشور انجام نشده است.

معین وزارت تجارت اظهارداشت که ما به کمک‌های خارجی نیاز نداریم، زیرا افغانستان سرشار از معادن است و با استخراج آن، کشور از حالت فقر نجات پیدا خواهد کرد.

از سوی هم، شیرباز کمین‌زاده، رئیس اتاق تجارت و صنایع گفت که مردم افغانستان برای رشد اقتصاد کشور باید از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی از مسوولین امارت اسلامی خواست که امنیت صنعت کاران را تامین کنند تا شماری از سرمایه گذاران که به بیرون از کشور سرمایه‌های شان را انتقال دادند، دوباره به کشور برگردند.

در همین حال، مولوی صابر، آمر حوزه امنیتی نهم از تلاش‌ها برای تامین امنیت صنعت کاران و شرکت های تولیدی خبر داده و می‌گوید که کار روی طرح امنیتی پارک‌های صنعتی جریان دارد و به زودی تطبیق خواهد شد.

گفتنی است که انجمن صنعت کاران افغانستان امروز سنگ تهداب یک باب کلینک را با هزینه‌ی شخصی 30 میلیون افغانی در پارک صنعتی گذاشت. این کلینک دارای ده بستر بوده و بخاطری تداوی صنعت کاران ساخته خواهد شد.

این درحالی است که بیش از 500 هزار فابریکه در افغانستان فعالیت دارند اما در حال حاضر بیش از نصف شان با ورشکستگی مواجه اند.

فرار صنعت‌کاران افغانستان به کشورهای همسایه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد