فعالان-مدنی-استعفای-مسئولان-امنیتی-کافی-نیست؛-باید-محاکمه-شوند

شماری از فعالانی مدنی می‌گویند؛ ناامنی هر روز در کشور افزایش پیدا می‌کند و عامل اصلی آن نیز بی‌کفایتی مسئولان امنیتی بوده، این فعالان تاکید می‌کنند استعفا مسئولان امنیتی کافی نیست و اگرآنان در ناامنی‌ها دست دارند باید به محاکمه کشانده شوند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، شماری از فعالان مدنی امروز(سه شنبه 5 ثور) در یک برنامه خبری در کابل گفتند: هر روز در کشور ناامنی افزایش پیدا می‌کند و حکومت با ایجاد کمیسیون خاک به چشم مردم می‌کند و حقایق را به ملت نمی‌گوید.

آنان تاکید کردند، عاملان حمله انتحاری به قول اردوی 209 شاهین و شفاخانه سردار محمد وزیر اکبر خان  باید به میز محاکمه کشانده شوند و حضور مخالفین از میان نیروهای امنیتی باید پاک سازی شوند.

عبدالصمد حکیمی یک تن از فعالان مدنی گفت؛ دشمنان افغانستان در صفوف نیروهای امنیتی حضور دارند و بایدآنان شناسایی و مجازات شوند.

آقای حکیمی گفت؛ افراد که نان از دولت میخورند و به نفع گروه طالبان و دیگر گروه های مخالف دولت کار می‌کنند باید شناسایی شوند و به نظام عدلی و قضایی معرفی شوند.

این فعالانی از حکومت میخواهند که حادثه قول اردوی 209 شاهین را هرچه زودتر بررسی کرده و نتایج انرا در زودترین فرصت در اختیار مردم قرار ندهند.

حکیمی بیان داشت؛ حکومت باید به خانواده‌های شهدای که در راه دفاع از وطن جان‌های خود را از دست داده اند باید تمام سهولت‌های لازم برای انها اختصاص داده شوند تا انان احساس نکنند که فرزند خود را از دست داده اند.

شایسته سالاری در بین نیروهای امنیتی وجود ندارد و این فعالانی مدنی خواهان رعایت شایسته سالاری در بین نیروهای امنیتی هستند و می‌گویند؛ تخصص و شایسته سالاری باید جای قوم گرایی و واسته گرایی قرار گیرد.

حمله انتحاری به قول اردوی 209 شاهین به روز جمعه رخ داد و در اثر این حمله انتحاری نزدیک به 200 عسکر اردوی ملی شهید شدند و حدود 70 عسکر دیگر زخمی شدند که این حمله انتحاری سبب اعتراضات جدی فعالان مدنی و نمایندگان مردم در مجلس نمایندگان شدند.

فعالان مدنی: استعفای مسئولان امنیتی کافی نیست؛ باید محاکمه شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد