اختلافات-میان-وزارت-شهرسازی-و-شهرداری-ها-رسیدگی-شد

کمیته تخنیکی قوانین اختلافات، تداخل کاری و تعارضات قانونی میان وزارت شهرسازی و شهرداری ها را مورد بررسی قرار داده و برای دفع آن اقدام کرد.

به گزارش افغان نیوز: درجلسه کمیته تخنیکیِ قوانين که عصر امروز به ریاست استاد سرور دانش معاون رییس جمهور برگزار شد، اختلافات اساسی، تعارضات قانونی و تداخل کاری بین وزارت امور شهرسازی و شاروالی ها به خصوص شاروالی کابل مورد بررسی قرار گرفته و در نتیجه، اختلاف نظرهاى اساسی بین وزارت امورشهر سازی و شاروالی ها حل گردید.

در این جلسه  سید یوسف حلیم قاضی القضات و رییس ستره محکمه و مسؤلان ادارات ذی ربط حضور داشتند.

معاون رییس جمهور با اشاره به مشکلات اجرائی فراروی ادارات مربوطه در گذشته و تعارضات در اسناد تقنینی آنها گفت که با تکیه بر یک دید ملی و اولویت دادن به ارائه خدمات بهتر به شهروندان می توان اختلافات اساسی و تعارضات حقوقی و قانونی بین ادارات مربوطه را از میان برداشت.

وزیر امور شهر سازی موارد اختلافی قانون شهرسازی و مسکن و مسؤلان شاروالی کابل موارد اختلافی در قانون شاروالی ها را به جلسه گزارش دادند.

براساس گزارش ارائه شده، صلاحیت قانونیِ طرح، تطبیق، ویژه و نظارت بر پلان های تفصیلی شهری، جلوگیری از تخلفات ساختمانی و شهری، ایجاد شهر، شهرک و مجتمع های مسکونی از عمده ترین موارد اختلافی بین وزارت شهرسازی و مسکن و شاروالی های کلان شهر ها بود.

درنتیجه بحث و بررسی های مقایسوی که بین هردوقانون ازسوی اعضای جلسه صورت گرفت، اختلافات اساسی موجود بین وزارت امور شهرسازی و مسکن و شاروالی ها به خصوص شاروالی کابل از میان برداشته شده و براساس تفکیک های حقوقی و قانونی، صلاحیت اجرایی هریک از ادارات در موارد اختلافی تعیین گردید.

همچنین در این جلسه، قوانین مربوطه به لحاظ رعایت اصول و قواعد قانون گذاری، موارد تخنیکی، شکلیات و محتوا، نحوۀ اجراآت و ساحه تطبیق قوانین نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و اعضای جلسه پیشنهادات خویش را در زمینه های مختلف ابراز داشتند.

پس از بحث و بررسی مفصل، هردو قانون در پرنسیپ مورد تأیید قرار گرفته و فیصله شد که پس از درج پیشنهادات اصلاحی اعضای جلسه، قوانین مذکور به جلسه شورای عالی توسعه شهری ارائه شده و سپس برای طی مراحل قانونی به وزارت عدلیه سپرده شود.

اختلافات میان وزارت شهرسازی و شهرداری ها رسیدگی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد