قانون-جدید-جرایم-سایبری-برای-مردم-قابل-قبول-نیست

دفتر نی میگوید بر اساس مصاحبه با ۱۰۳۶ نفر در کابل ۸۳ درصد مردم کد های قانون جزا را در مورد جرایم سایبری قبول ندارند و تنها ۱۷ درصد مردم آنرا می پذیرند.

به گزارش افغان نیوز: آقای مجیب خلوتگر رئیس اجریی"نی" دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان امروز پنج شنبه (12اسد) در یک نشست خبر گفته است که یافته های ما نشان می دهد که بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی و انترنت، این قانون را قبول نداشته و خواهان تعدیل این کودهای جزایی می باشند یعنی از 83 درصد مردم تنها 17 درصد وضع چنین کودهای جزای سایبری را قبول دارند.

وی در این نشست خبری افزود که کودهای قانون جزایی سایبری مبهم بوده و درست تعریف نشده است.آقای خلوتگر گفته است که در قانون جدید سایبری آمده است که هرگاه یک خانم اگر بدون چادر تصویر خود را در فیسبوک خود ذخیره کند مجرم است.

رئیس اجرایی"نی" گفت: فشار حکومت بالای رسانه ها افزایش یافته است بگونه ی که یکی از سخنگویان امنیتی در شمال کشور بخاطر روابط نزدیک با خبرنگاران برکنار شده است.

همچنان یک خبر نگار در ولایت زابل بخاطر پست های فیسبوکی اش در سارنوالی خواسته شده است، این سختگیری ها آزادی بیان را تهدید می کند.

وی تصریح نمود که خبرنگاران از یک سو با تهدید های طالبان رو برو هستند و از سوی دیگر حکومت با وضع چنین کودها صحنه را تنگ تر می کند.

قانون جدید جرایم سایبری برای مردم قابل قبول نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد