قرار-داد-معدن-طلای-بدخشان-مشکل-قانونی-ندارد

سخنگوی وزارت معادن وپترولیم گفت که در پروسه نهایی سازی قرار دادهای معدن طلای بدخشان و مس بلخاب تمامی احکام قوانین مربوط در نظر گرفته شده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالقدیر مطفی، سخنگوی وزارت معادن وپترولیم که روز شنبه در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت در مورد این قرار داد ها سخن می زد افزود که در پروسه نهایی سازی قرار دادهای معدن طلای بدخشان و مس بلخاب تمامی احکام قوانین مربوط ومشوره های شرکت مشورتی حقوقی وبین المللی افغانستان، در نظر گرفته شده است.

مطفی افزود که ادعای اخیر دیدبان شفافیت در مورد رفع یا عدم رفع تضاد منافع در خصوص این قرار دادها موثق نیست وبی اساس می باشد.

سخنگوی وزارت معادن وپترولیم گفت: "حکومت در سکتور صنایع استخراجی به ویژه قرار داد های مهم، شفافیت وحسابدهی را تضمین می کند واز نظارت  نهاد های جامعه مدنی در این زمینه استقبال می نماید."

عبدالقدیر مطفی، سخنگو وولی الله ځدران، رییس حقوقی وزارت معادن وپترولیم تمامی مراحل حقوقی این دوقرار داد را از پروسه داوطبی تا مرحله نهایی سازی آن، در این کنفرانس به رسانه ها توضیح دادند.

قرار داد های معدن طلای بدخشان ومعدن مس بلخاب، اخیرن در ایالات متحده امریکا میان سرپرست وزارت معادن وپترولیم ونماینده گان شرکت های "ترکیش افغان مایننگ" و "افغان گولد ایند منرالز"، امضاء شد. پروسه داوطلبی این دومعدن، در سال ۲۰۱۲ میلادی به اعلان سپرده شده بود.

شرکت ترکیش افغان مایننگ که قرار داد استخراج معدن طلای بدخشان را امضاء کرده تعهد نموده است که در سه سال اول مرحله اکتشاف، ۲۲ میلیون دالر سرمایه گذاری می کند.

در همین حال، شرکت افغان گولد ایند منرالز که برنده قرار داد استخراج معدن مس بلخاب است نیز در سه سال اول مرحله اکتشاف، ۵۶ میلیون دالر سرمایه گذاری خواهد کرد.

قرار داد معدن طلای بدخشان مشکل قانونی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد