قرار-داد-۲۲-پروژه-انکشافی-به-امضا-رسید

وزارت احیا و انکشاف دهات قرار داد ۲۲ پروژه انکشافی را با شوراهای انکشافی دوازده ولایت به امضاء رساند.

به گزارش افغان نیوز: مجیب الرحمن کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات، روز یکشنبه( 6 - جوزا) در این مورد گفت:" این پروژه های انکشافی در ولایت های دایکندی، نورستان، پنجشیر، فاریاب، غور، جوزجان، کابل، کندز، کنر، لغمان، ننگرهار، نورستان و پروان تطبیق می شود."

کریمی علاوه کرد، هزینه مجموعی پروژه های که با شورا های انکشافی به امضاء رسیده، بیش از ۲۲۵ میلیون دالر می باشد، که از جانب وزارت مالیه و کشور هندوستان پرداخت شده و شامل، ساخت مکتب، اعمار مسجد، دیوارهای استنادی و محافظتی، جاده های فرعی، بند آب، پل موتر و کانکریت ریزی سرک می باشد.

وزیر احیا و انکشاف دهات بیان داشت، این پروژه ها نزدیک به ۸۲ هزار روز کاری ایجاد کرده و بیش از ۷۶ هزار نفر از این پروژه ها مستفید خواهند شد.

وی خاطرنشان ساخت، با توجه به شرایط بد امنیتی، مخالفان مسلح در ولایت ها تلاش دارند تا از تطبیق پروژه های انکشافی جلوگیری نموده و ساحه را نا امن سازند. اما این پروژه ها در چهارچوب برنامه های ملی و انسجام برنامه های ساحوی تطبیق می شود.

آقای کریمی همچنان یاد آور شد، برنامه های ملی انسجام برنامه های ساحوی در طول دو سال گذشته در قالب ۲۱ کنفرانس خبری، قرار داد ۱۰۷۴ پروژه انکشافی را با شورا های انکشافی و یک تعداد شرکت های خصوصی به امضا رسانده که ارزش مجموعی آن بیش از ۵ میلیارد افغانی می باشد. تطبیق این پروژه ها توانسته نزدیک به ۲ میلیون و ۲ صد هزار روز کاری ایجاد کند و بیش از ۵ میلیون نفر از آن مستفید شوند.

قرار داد ۲۲ پروژه انکشافی به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد