قرارداد-تولید-میگاوات-برق-از-گاز-شبرغان-به-امضا-رسید

قرارداد پروژه تولید ۴۰ میگاوات انرژی برق از گاز ولایت جوزجان و ۵ پروژه دیگر شامل ساخت کانال ها و تحکیم دیوارهای استنادی؛ میان وزارت انرژی و آب و سکتور خصوصی به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز: وزارت انرژی و آب امروز دوشنبه( 4 – ثور) درکابل، قرارداد تولید 40 میگاوات انرژی برق از گاز ولایت جوزجان را همراه با 5 پروژه دیگر با شرکت های برنده از جمله شرکت بیات پاور به امضا رسانید.

علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب، هدف از امضاء این قرار داد را استفاده ازمنابع داخلی، خودکفایی، شغل زایی برای جوانان و پایان وابستگی به کشورهای همسایه عنوان کرده، گفت،  تولید برق از منابع داخلی، زمینه فروش گاز داخلی، رشد تشبثات و سرمایه گذاری سکتور خصوصی دربخش انرژی را مساعد می سازد.

آقای عثمانی افزود:« بدون انرژی برق؛ جهان تاریک بوده ارتباطات و سهولت های موجوده ممکن نیست.»

او گفت، سرمایه گذاری انرژی درصدر کاری حکومت ها قرار داشته و تامین امنیت انرژی جزء اولویت های امنیت ملی می باشد. او گفت، تا شش ماه دیگر این پروژه تطبیق شده و مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان ساخت، سرمایه گذاری در بخش انرژی را سکتور خصوصی در اولویت کاری قرار دهند.

او می گوید، حمایت و سرمایه گذاری سکتورخصوصی، زمینه استفاده از تکنولوژی های نوین را درسراسر کشور مساعد ساخته و نیز سرمایه های تخنیکی را وارد کشور می کنند.

وی تاکید دارد که دولت باید برای سکتور خصوصی، سهولت های گمرکی را ایجاد نموده و امنیت این سکتور را تامین نماید.

وزیر انرژی و آب تصریح نمود، شرکت های طرف قرار داد این پروژه ها، کیفیت و سرعت انرژی را درعمل، برای شهروندان تضمین و ثابت نمایند.

همچنان این پروژه ها با هزینه حدود 200 میلیون افغانی در ولایت های فراه، بغلان، سرپل و ننگرهار اجراء می شود.

ازسوی هم، حمیدالله رهین، معاون شرکت بیات پاور که یکی از مهم ترین طرف قرارداد این پروژه می باشد، گفت:« پروژه تولید برق بیات پاور در شبرغان اجراء می شود و از برق تولید شده ی آن بیش از هزاران فامل در شبرغان، بلخ، سمنگان و فاریاب بهره می برند.

آقای رهین افزود، شرکت بیات پاور درحدود 38.85 میلیون دالر آمریکایی را در این پروژه سرمایه گذاری می نماید.

او گفت، این پروژه تولید برق گازی، به ارزش بیش از 39

قرارداد تولید 40 میگاوات برق از گاز شبرغان به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد