قرارداد-صدور-جلغوزه-افغانستان-به-چین-امضا-شد

وزیر مالیه کشور با مسئول ادارۀ گمرکات جمهوری مردم چین ملاقات نموده و پروتوکول صدور جلغوزه افغانستان به مارکیت چین به امضاء رسید.

به گزارش افغان نیوز: اکلیل حکیمی، وزیر مالیه افغانستان در حاشیۀ هجدهمین نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر چينگداو چين با نای یوفنگ، مسئول ادارۀ گمرکات جمهوری مردم چین ملاقات نمود.

در این ملاقات دو طرف در رابطه به صادرات تولیدات با کیفیت افغانستان به مارکیت های چین، تسهیلات تجارتی میان دو کشور، ايجاد کاریابی پایدار و تأثیر مثبت مبادلات اقتصادی در افزایش عواید بحث کردند.

همچنان وزیر مالیه با مسئول گمرکات چین در مورد ساده سازی پروسه های گمرکی و مبادلۀ تجارب و معلومات گمرکی از طريق تطبيق عملي موافقتنامه گمركي دوجانبه كه در ماه مى سال ٢٠١٦ ميلادي بين دو كشور به امضأ رسيده بود و دیگر مسایل مرتبط بحث نمودند.

در این دیدار قرارداد صدور جلغوزه افغانستان به ماركيت چين از سوى جانان موسی زی، سفیر کبیر افغانستان مقیم چین و آقاى نای یوفنگ، مسؤول ادارۀ گمرکات جمهوری مردم چین به امضأ رسید.

جانبین در مورد تطبیق این تفاهمنامه تأکید نموده و آنرا یک گام مثبت در بخش تسهیلات تجارت میان دو کشور دانستند.

قابل ذکر است که در حال حاضر بخشی بزرگی از جلغوزه افغانستان از راه های قاچاق وارد پاکستان شده و در بازار های جهانی به نام آن کشور صادر می شود.

امضای چنین قرارداد های متواند زمینه رشد اقتصاد کشور و تجارت قانونی جلغوزه را فراهم نماید.

 

 

قرارداد صدور جلغوزه افغانستان به چین امضا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد