قرارداد-۱۷۶-پروژه-انکشافی-به-امضا-رسید

وزارت احیا و انکشاف دهات، قرارداد ۱۷۶ پروژه عمرانی را به ارزش بیش از ۶۵۰ میلیون افغانی با نماینده‌گان شوراهای انکشافی امضا کرد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت احیا و انکشاف دهات، امروز پنج شنبه(8، حمل) قرارداد ۱۷۶ پروژه عمرانی را به ارزش بیش از ۶۵۰ میلیون افغانی با نماینده‌گان شوراهای انکشافی امضا کرد.

این پروژه‌ها شامل ساخت مکتب‌ها، ایجاد شبکه‌های آبیاری، اعمار کانال، سربند و دیوارهای استنادی است که در شش ولسوالی ولایت کابل و شش ولسوالی ولایت ننگرهار عملی خواهد شد.  

مجیب‌الرحمن کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات هنگام امضای قراردادهای این پروژه‌ها گفت که هزینه این برنامه، از سوی وزارت مالیه، بانک جهانی و برنامه جهانی انکشاف زراعت پرداخت خواهد شد.

آقای کریمی گفت، با اجرایی شدن این پروژه‌ها بیش از ۳۲۵ هزار روز کاری برای باشنده‌گان ولایت‌های کابل و ننگرهار ایجاد می‌شود و ۳۱ هزار خانواده نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. هم‌چنان با تطبیق این پروژها ۱۹ هزار و ۶۵۰ جریب زمین در ننگرهار  و۱۰ هزار جریب زمین  نیز در کابل تحت پوشش سیستم منظم آبیاری قرار می‌گیرد.

وزیر احیا و انکشاف دهات، در ادامه تصریح کرد که در میان ۱۷۶ پروژه، اعمار ۲۳ مکتب در ولایت ننگرهار نیز شامل است. قرار است که در قالب این پروژه‌ها ساختمان ۱۳ مکتب در قریه‌های ولسوالی دوربابا و ۱۰ مکتب در قریه‌های ولسوالی غنی‌خیل این ولایت اعمار شود.

در کنار آن به گفته وی، ۱۴۵ پروژه عمرانی دیگر نیز در شش ولسوالی ولایت ننگرهار تطبیق ‌شود.

قرارداد ۱۷۶ پروژه انکشافی به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد