قرارداد-۴۴-پروژه‌ی-انکشافی-به-امضا-رسید

وزارت احیا و انکشاف دهات کشور قرارداد ۴۴ پروژه‌ی انکشافی به ارزش بیش از ۳۰۷ میلیون افغانی را با شوراهای انکشافی و شرکت‌های خصوصی به امضا رساند.

به گزارش افغان نیوز: مجیب‌الله کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات کشور روز یکشنبه (۲۵ سنبله) در مراسم امضای قرارداد این پروژه‌ها گفت: «این پروژه‌ها که هزینه‌ی آن از سوی وزارت مالیه پرداخت شده، توسط برنامه ملی انسجام برنامه‌های ساحوی تطبیق می‌شود.»

آقای کریمی افزود؛ از مجموع هزینه‌ی این پروژه‌ها، ده درصد آن یعنی ۲۵ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۳۰ افغانی به جز از ۵ پروژه‌یی که با شرکت‌های خصوصی قرارداد می‌شود، سهم مردم است و توسط شوراهای انکشافی تهیه می‌شود.

وی تصریح کرد که با تطبیق این پروژه‌ها بیش از ۹۷ هزار روزکاری فرصت شغلی ایجاد شده و بیش از ۱۰۷ هزار نفر از این پروژه‌ها مستفید خواهند شد.

وزیر انکشاف دهات تأکید کرده است که از میان این پروژه‌های قرارداد شده، ۱۷ پروژه‌ی آن مربوط به ساخت کاریزها می‌باشد که نقش اساسی در آبیاری زمین‌های زراعتی در کشور بازی می‌کند.

قرار است این پروژه‌ها در ولایت‌های بادغیس، بلخ، غزنی، غور، هلمند، هرات، کابل، خوست، کنر، قندوز، لغمان،‌ لوگر، ننگرهار،‌ پکتیا، پروان، سمنگان و میدان وردک اجرا شود.

قرارداد ۴۴ پروژه‌ی انکشافی به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد