قزاقستان-بزرگترین-بازار-محصولات-زراعتی-افغانستان

رییس جمهور غنی در نمایشگاه زراعتی بین‎المللی کابل گفت که بزرگترین بازار برای محصولات زراعتی افغانستان، بازار قزاقستان می باشد و هدف ما راه یابی به این بازار است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز چهار شنبه(11، میزان) در نمایشگاه زراعتی بینالمللی کابل گفت که  اگر در هر سال سه فیصد تولیدات ما بلند بروند، نتیجه این را بصورت واضح خواهیم دید.

وی افزود؛ بزرگترین بازار برای محصولات زراعتی افغانستان، بازار قزاقستان می باشد و هدف ما راه یابی به این بازار بوده و وظیفۀ که شما (زارعین) دارید، تمرکز بالای استاندرد سازی است.

آقای غنی گفت؛ هدایت من به تدارکات این است که تهیه و تدارک میوه را فصلی بسازد و همچنین خواهش من از تمام دهاقین و تولید کننده گان این است که اتحادیه های ملی را ایجاد کنند؛ طوری که از سطح قریه جات شروع تا سطح ملی، تا دهاقین و تولید کننده گان ما صاحب آدرس مشخص شوند.

رییس جمهور غنی تاکید داشت: پیام من به نسل جوان این است که ثروت در قریه است، از قریه ثروتمند شده می توانید. اگر پیداوار افغانستان را به بازار های بین المللی وصل نماییم به ثروت واقعی میرسیم.

اشرف غنی گفت که زمینه دید و بازدید دهقانان از مراکز تولیداتی کشور های همسایه بیشتر گردد. احیای تولید نساجی افغانستان نقطه تمرکز ماست. بنابراین تصمیم ما این است تا سال آینده تمام پوشش اردو و پولیس از تولیدات نساجی افغانستان باشد. زیرا نساجی افغانستان زنده میشود و صنعت نساجی ما دوباره به پای ایستاده میشود.

وی همچنان تصریح کرد که اگر آب را درست مدیریت کنید، پیداوار ما دوچند و سه چند خواهند شد. زیرا ما در یک نقطه عطف قرار داریم، زراعت که چهار سال پیش برای ما به میراث رسیده بود، در حال تغییر است، ذهنیت دهقان تغییر کرده است. ذهنیت دهقان و متخصصین را یکی بسازید و اولویت ها و پالیسی های حکومت را تعیین نمایید.

قزاقستان بزرگترین بازار محصولات زراعتی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد