قضیه-نقض-حقوق-بشری-از-سوی-دوستم-پیگیری-شود

نمایندگی دفتر سازمان ملل "یوناما" در افغانستان گفته که باید دولت به این قضیه رسیدگی کند و این نهاد جهانی برای دریافت واقعیت همکاری میکند.

به گزارش افغان خبر: دفتر معانت سازمان ملل در کابل با نشر اعلامیه‌ی گفته که از بیانات حکومت در مورد رسیدگی به اظهارات در مورد تجاوز علیه حقوق بشری سیاستگر افغان استقبال می کند

هیت معاونت ملل متحد (یوناما) از تعهد دولت در زمینه تحقیق در مورد اظهارات مبنی بر تخطی حقوق بشری در برابر سیاستگر افغان، آقای احمد ایشچی، استقبال می کند.

آقای ایشچی گزارش داده است که مسولین امنیتی تحت صلاحیت معاون اول رییس جمهور جنرال عبدالرشید دوستم وی را به شیوه غیر قانونی گرفتار و با وی شدیدا بدرفتاری کرده اند.

یوناما در مورد این ادعا ها نگران بوده و روی اهمیت روند لازم و حسابده در رسیدگی به این قضیه تاکید می کند.

یوناما متعهد باقی می ماند تا با دولت و مردم افغانستان در زمینه تلاش های شان در خصوص احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون کار کند.

هیئت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان که به عنوان یک ماموریت سیاسی در کنار دیگر فعالیت های عمده اش، مساعی جمیله را تامین کند، ماموریت دارد تا از حکومت و مردم افغانستان حمایت کند.

"مساعی جمیله" در واقع گام های دیپلوماتیکی اند که سازمان ملل متحد با هدف تامین اصول استقلال، بی طرفی و یکپارچگی در عرصه عمومی و فعالیت های خصوصی و برای جلوگیری از گسترش، تشدید و افزایش منازعات بین المللی بر می دارد.

یوناما در بخش پروسه صلح و آشتی ملی، بررسی و بهبود وضعیت حقوق بشر و همچنین حفاظت از غیر نظامیان در منازعات مسلحانه، ترویج حکومتداری خوب و تشویق همکاری های منطقوی همکاری می کند.

قضیه نقض حقوق بشری از سوی دوستم پیگیری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد