قضیه-بدرفتاری-جنسی-بر-ایشچی-توسط-جنرال-دوستم،-عادلانه-بررسی-شود

اعضای مجلس نمایندگان در مورد ادعای احمد ایشچی مبنی بر آزار و اذیت جنسی از سوی جنرال دوستم در مجلس نمایندگان دیدگاه های مختلفی داشتند و این مجلس خواستار پیگیری عادلانه و همه جانبه این قضیه از سوی حکومت گردید.

به گزارش افغان خبر: یکی از موضوعات پر حرف در مجلس نمایندگان امروز چهار شنبه (24قوس) ادعای احمد ایشچی مبنی بر تجاوز جنسی از سوی معاون اول ریاست جمهوری بود.

ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان در این مورد از حکومت خواست که ادعاهای احمد ایشچی بر معاون اول ریاست جمهوری، به گونۀ عادلانه و جدی بررسی شود.

او بیان کرد که باید نهاد های دولتی گناه‌ کار و بی‌گناه را نماید و برای مجرم مطابق به قانون جزا داده شود.

غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان بیشتر تأکید داشت که جنرال دوستم ترورشخصیت شده و باید نهاد های عدلی از این زاویه قضیه را بررسی نماید.

آقای ناصری علاوه کرد که این اتهام‌ها از ابعاد مختلف ارزیابی و دقت فوق‌العاده را نیاز دارد. بالخصوص اینکه موضوع ترور این شخصیت از طرف نهادهای فوق‌العاده مهم و کلیدی درون حکومت مطرح شده بود، نهادهای عدلی و قضایی باید از این زاویه، این قضیه را بررسی کنند.

کمال‌ناصر اصولی عضو مجلس گفت اگر ادعاهای احمد ایشچی حقیقت داشته باشد، عبدالرشید دوستم باید از سمت معاونیت اول ریاست جمهوری برکنار شود.

آقای اصولی بیان داشت:"من برایش رأی داده‌ام؛ اگر این ادعا دروغ باشد، کسانی که این ادعا را کرده اند باید به جزای اعمال‌شان برسند؛ اما اگر حقیقت داشته باشد دیگر نباید دوستم معاون اول دولت افغانستان باشد. این مرد باید به زندان برود."

احمد ایشچی ادعا کرده که جنرال دوستم وی را بدون موجب لت و کوب کرده و بر وی تجاوز جنسی نموده است.

این ادعا نگرانی های کشور های غربی و یوناما را به دنبال داشته و ریاست جمهوری در اعلامیه‌ی خود گفته که این مورد بررسی همه جانبه خواهد شد.

قضیه بدرفتاری جنسی بر ایشچی توسط جنرال دوستم، عادلانه بررسی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد